וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי הטורנדו בארה"ב: "אלוהים בירך אותנו"

ניצולי הטורנדו בארה"ב מתקשים עדיין לעכל את ההרס, אולם הם אסירי תודה על כך שנותרו בחיים באסון הגדול ביותר מאז הוריקן קתרינה. אובמה סייר באזורים הפגועים והבטיח סיוע מיידי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בארצות הברית המשיכו גם בסוף השבוע לספור את הנספים מסופות הטורנדו שהיכו בדרום מזרח המדינה בשבוע שעבר וזרעו הרס בלתי נתפס בשמונה מדינות. מניין ההרוגים באסון הטבע החמור ביותר שפקד את ארצות הברית מאז הוריקן קתרינה בשנת 2005, עומד כעת על כ-350 בני אדם, מתוכם לפחות 250 הרוגים וכ-1,700 פצועים במדינת אלבמה, שספגה את המכה הקשה ביותר.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, למוד ניסיון מן הביקורת שהוטחה בקודמו בתפקיד ג'ורג' בוש על כשלונו בסיוע לנפגעי קתרינה, סייר אתמול באזורים הפגועים והבטיח סיוע מיידי לתושבים. "ערכנו כאן סיור ואני חייב לומר שמימי לא ראיתי כזה הרס. זה שובר את הלב. אנו מתכוונים לעשות כל שביכולתנו כדי לסייע לקהילות האלה להשתקם", אמר אובמה.

בתוך כך, ממשיכים כוחות ההצלה כל העת בניסיונות לחלץ לכודים מן ההריסות. רק אתמול חולצו שלושה בני אדם בחיים אחרי שנלכדו במרתף בקונקורד שבאלבמה.

ואולם למרות הקשיים, חלק מהתושבים באלבמה הפגועה מעדיפים להסתכל דווקא על חצי הכוס המלא. "זה עצוב מאוד לראות את ההרס שנוצר כאן", אמר תושב אלבמה, ג'וני קוק, "אבל זה ממלא את הלב בשמחה לראות את האנשים עובדים יחד ועוזרים האחד לשני". לפי שעה, הנזק לרכוש בסופות הטורנדו הקשות ביותר בארצות הברית מאז שנת 1929 נאמד בכשניים עד חמישה מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully