וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: הנשיא סאלח נסוג ברגע האחרון מהתפטרותו

אחרי שכבר התחייב לוותר על שלטונו תמורת חסינות מהעמדה לדין, נמנע עלי עבדאללה סאלח מחתימה על ההסכם, ועוזרו הסביר כי יש לו "השגות". בינתיים ירה הצבא למוות בעוד 4 מפגינים בעדן

נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, נסוג ברגע האחרון, ונמנע מחתימה על המסמך בו הוא מוותר על שלטונו בתמורה לחסינות מפני העמדה לדין, כפי שהתחייב לעשות בשבוע שעבר, בהתאם להסכם שנחתם בינו לאופוזיציה. כך הודיע הלילה (ראשון) מקורבו, עאבד אל-ג'ונדי. הבוקר אישר גורם במועצת שיתוף הפעולה במפרץ הפרסי, שתיווכה בהשגת ההסכם, כי החתימה על ההסכם אכן נדחתה. הוא לא מסר פרטים נוספים.

אל-ג'ונדי הסביר את התפנית הפתאומית ב"כמה השגות" שיש לנשיא, השולט במדינה זה 32 שנה. בין היתר, לדבריו, דורש סאלח שההסכם ייחתם גם על ידי ראש מפלגתו, ומבקש לקבל ביטחונות לכך שלאחר החתימה הוא אכן יישאר נשיא לעוד 30 יום, כפי שסוכם, כדי לפקח על העברת הסמכויות.

הפגנה נגד השלטון בעיר תאיז, תימן, 30 באפריל 2011. רויטרס
הפגנה נגד השלטון בעיר תאיז, אתמול/רויטרס

בעקבות הסירוב, נזעק לצנעא עבד א-לטיף א-זיידני, המזכיר הכללי של מועצת שיתוף הפעולה במפרץ - גוף אזורי המאחד תחתיו את מדינות המפרץ. הוא נועד עם נציגים ממפלגתו של סאלח, שהסבירו לו על השגותיו של הנשיא - אולם הוא לא הצליח לשכנע אותו לשנות את דעתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האופוזיציה: "ממתינים לתגובת ארה"ב ואירופה"

בינתיים, מסר היום גורם באופוזיציה התימנית לרויטרס כי ראשי האופוזיציה שוקלים "להחריף את צעדיהם" נגד שלטונו של סאלח. "אנחנו בוחנים אופציות להסלמה, וממתינים לתגובתן של ארצות הברית ואירופה", אמר.

בתוך כך, גם אתמול נמשכו ההפגנות הנרחבות נגד סאלח ברחבי המדינה, כמו בכל יום בשלושת החודשים האחרונים, ולדברי עדי ראייה, עוד ארבעה מפגינים נורו למוות על ידי כוחות הביטחון במהלך פינוי אלים של הפגנה בעיר הנמל עדן, בסיוע נשק כבד וטנקים. עוד עשרות בני אדם נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully