וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמשך למחאה: נשיא תימן יפרוש מתפקידו בעוד חודש

בעקבות ההפגנות שמטלטלות את תימן בתקופה האחרונה, שליטה יחתום היום על הסכם בו יתחייב לפרוש מתפקידו בעוד חודש - בתמורה לחסינות. ההסכם הוצע על ידי מדינות המפרץ והתקבל באופוזיציה

נשיא תימן, עלי עבדאללה סלאח, צפוי לחתום היום (שבת) על הסכם במסגרתו יפרוש מהשלטון, בעקבות התקוממות העם במדינה נגדו. על פי ההסכם, שהוצע על ידי מדינות המפרץ, השלטון במדינה יעבור לסגן הנשיא.

סלאח מילא את תפקידו כנשיא כמעט 33 שנים ובחודשים האחרונים מתנהלות נגד משטרו הפגנות אלימות שמטלטלות את המדינה. המפגינים בתימן דורשים את עזיבתו המידית ואת העמדתו לדין אך על פי ההסכם הצפוי להיחתם סלאח יוכל לפרוש מתפקידו בעוד חודש ובתמורה יזכה לחסינות. דובר מפלגתו, טאריק שאמי, מסר בשבוע שעבר כי "המפלגה השולטת הודיעה למשרדי החוץ של מדינות המפרץ כי היא מקבלת את היוזמה במלואה".

גם באופוזיציה הודיעו כי הם מקבלים בברכה את היוזמה, מלבד החלק הנוגע להקמת ממשלת אחדות בתימן. "אנו מאמצים את היוזמה, להוציא הקמת ממשלת אחדות", אמר יו"ר האופוזיציה, יאסין נומן. פעילי האופוזיציה התעקשו מאז תחילת המשבר להוציא ממתווה העסקה את החסינות לנשיא סאלח, אך נראה שהיום חזרו בהם מהתנגדותם זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully