וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: חיילים ירו זה על זה, מאות ברחו ללבנון

חיילים מצבא סוריה ירו זה על זה בעקבות אי הסכמה לגבי השימוש בכוח נגד אזרחים במדינה. בינתיים, עם התגברות האלימות, כ-1,500 נשים וילדים ברחו מהמדינה ללבנון, תחת ירי הצבא

עימותים אלימים אירעו אמש (חמישי) בין חיילים בצבא סוריה לבין חבריהם לנשק, בעקבות אי הסכמה לגבי השימוש באלימות כלפי אזרחי המדינה, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הבריטי "סקיי". "כוחות הדיוויזיה החמישית הגנו על האזרחים בדרעא והשיבו באש כאשר הם הותקפו על ידי הדיוויזיה הרביעית", סיפר דובר קבוצת אופוזיציה סורית. הממשלה הסורית הכחישה את הדיווחים לגבי היתקלויות פנים-צבאיות.

בתוך כך, 200 חברי מפלגת הבעת' ממחוז דרעא הגישו שלשום את התפטרותם בעקבות אלימות כוחות הביטחון הסוריים כלפי המפגינים במדינה. הם הצטרפו ל-30 חברי המפלגה במחוז בניאס שהודיעו מוקדם יותר באותו היום על התפטרותם.

בעקבות ההידרדרות במצב במדינה, עדי ראייה סיפרו כי כ-1,500 נשים וילדים חצו אתמול את הגבול בין סוריה לצפון לבנון, בעודם נסים על נפשותיהם מאש הצבא הסורי. "היינו חייבים לברוח מהמדינה שלנו בגלל הירי", סיפרה אחת הנשים שחצתה את הגבול ללבנון והוסיפה כי "הבעלים שלנו עדיין נמצאים תחת מצור". עדי ראייה סיפרו כי כוחות הביטחון הלבנוניים סייעו לנשים ולילדים לחצות את הגבול ועדיין לא ברור אם נפגעו אזרחים במהלך המנוסה.

חודש וחצי מפרוץ ההפגנות נגד שלטונו של נשיא סוריה, בשאר אסד, וארגוני זכויות אדם מדווחים כי מניין האזרחים שנהרגו מאש כוחות הביטחון במהלך ההתקוממות העממית עלה ל-500 וכי אלפי אזרחים סורים נעצרו או נעלמו מאז פרוץ המהומות.

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully