וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורנדו בארה"ב: "זה נראה כמו אחרי פצצת אטום"

סופות הטורנדו ממשיכות להכות בארצות הברית. מניין ההרוגים עלה ל-231 בני אדם ומעל 350,000 נותרו ללא חשמל. "ייתכן כי זוהי התפרצות סופות הטורנדו הקטלנית ביותר בהיסטוריה של האומה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

"אני לא מבין איך מישהו שרד את זה" אמר היום (חמישי) ראש העיר טוסקלוזה שבאלבמה, וולטר מדוקס, לאחר שסופת טורנדו מחקה את עירו מעל פני האדמה והרגה בדרכה לפחות 36 בני אדם. "אנחנו רגילים לסופות טורנדו פה בטוסקלוזה, זה חלק מתהליך ההתבגרות של כל אחד מאתנו, אבל כשאתה מסתכל על מסלול הרס ברוחב של מעל קילומטר ובאורך של כעשרה קילומטרים, זה מראה מדהים", אמר מדוקס והוסיף כי "יש חלקים שלמים של העיר שאני בכלל לא מזהה, ואני גר פה כל חיי".

טוסקלוזה היא רק אחת מהערים באלבמה וברחבי ארצות הברית שנפגעה באופן הרסני בסופות הטורנדו שהיכו בה בימים האחרונים. לאחר יום נוסף של סופות בכל רחבי המדינה, הגיע מניין ההרוגים בארצות הברית ל-231 ומתוכם 149 במדינת אלבמה. גם במדינת מיסיסיפי מניין ההרוגים גבוה וממשיך לעלות וכבר הגיע ל-31 בני אדם, כך דווח ב-CNN.

כמו כן, נגרם נזק רב לרכוש במדינות שנפגעו, כאשר שכונות שלמות נתלשו ממקומן ופורקו לגורמים ראשוניים ומעל 350,000 בני אדם נותרו ללא זרימת חשמל באלבמה בלבד. "ייתכן כי זוהי התפרצות סופות הטורנדו הקטלנית ביותר בהיסטוריה של האומה שלנו", אמר מטאורולוג של ה-CNN, שון מוריס.

"כמו אתר טיפול במלחמת וייטנאם"

ראש העיר מדוקס המשיך וסיפר על הקושי בהתמודדות עם הסופות הקטלניות: "איבדנו כוח אדם, את שירותי הגנת הסביבה שלנו, את תחנות המשטרה, את תחנות כיבוי האש ואת מגדלי המים שלנו. אנחנו ניצבים בפני מצב בלתי נתפס, במסגרתו איבדנו את כל התשתית בעזרתה אנחנו אמורים להתמודד עם האסון הזה".

תושב העיר, ג'יימס סייקס, סיפר כי סופת הטורנדו הענקית "הייתה כמו מפלצת שקטה. היא זזה בקצב אחיד ובאופן יציב ופשוט השמידה כל מה שהיה בדרכה".

"חוץ מהסירנות, הורגש שקט מטריד היום בבוקר", סיפר בריאן ווילהי, מתמחה בבית החולים בטוסקלוזה. "זה נראה כאילו פצצת אטום התפוצצה בקו ישר". ווילהי סיפר על הפצועים שהגיעו אתמול לבית החולים, רבים מהם עם פגיעות ראש וחתכים: "זה נראה יותר כמו אתר טיפול במלחמת ווייאטנם מאשר בית חולים", אמר "אני מכיר רופא אחד שראה שני בני אדם מתים לנגד עיניו. הוא לא יכול היה לעשות שום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully