וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רג'וב לנתניהו: "בחר בין אבו מאזן לברוך מרזל"

ניר יהב, רמאללה

28.4.2011 / 19:36

בכיר הפתח ומי שעמד בעבר בראש מנגנון הביטחון המסכל בגדה המערבית הבהיר כי למרות הפיוס בין תנועתו לחמאס, יימשך התיאום הביטחוני עם ישראל. לדבריו, מצרים לחצה על חמאס להגיע לפשרה

על רקע החתימה על הסכם הפיוס בין פתח לחמאס אתמול בקהיר, הבהיר היום (חמישי) בכיר פתח, ג'יבריל רג'וב, כי פניה של הרשות לשלום. "יש לישראל פרטנר אמיץ ואמין שיכול להגיע להסכם", אמר רג'וב. "הדאגות הביטחוניות של ישראל הן גם הדאגות של אבו מאזן ושל אש"ף". בתגובה לשאלה מה דעתו על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם על הרשות לבחור בין חמאס לבין ישראל, השיב: "גם נתניהו צריך לבחור בין אבו מאזן לבין ברוך מרזל. כל אחד אומר הרבה דברים, גם נתניהו אמר שטויות וגם ליברמן אמר שטויות".

עוד הבטיח רג'וב כי התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות יימשך "בתנאי שהוא יוביל לסיום הכיבוש ולפתרון שתי המדינות" והוסיף כי הסכם הפיוס דווקא יעניק ליו"ר הרשות אבו מאזן ולאש"ף ייפוי כוח "לנהל משא ומתן במטרה להגיע לפתרון שתי מדינות לשני עמים". רג'וב החמיא גם לחמאס שבחר לחתום על ההסכם לאחר שנים של פילוג עם פתח: "יש כאן משהו חיובי גם מצד חמאס. לחתום על מסמך הפיוס ללא תנאים זה דבר חיובי בלי ספק. בואו נראה את הצד החיובי של העניין".

רג'וב אמר עוד כי המצב במזרח התיכון השפיע ללא ספק על חמאס, שהחליט לחתום על הסכם הפיוס. בשיחה עם כתבים ישראלים בתום פגישה ברמאללה בין יו"ר הרשות לבין אנשי קבוצת 'ישראל יוזמת' הוסיף רג'וב: "זו הפעם הראשונה שמצרים מפעילה לחצים ישירים וכבדים לאחר סילוק משטרו של מובארק".

"אש"ף כבר הכיר בישראל"

"העובדה שהממשל החדש במצרים המשיך באותה מדיניות ולא הסכים להמשיך במצב הקיים, עודדה את חמאס לחתום על ההסכם", הסביר רג'וב. "מצרים העבירה לחמאס מסר ברור: 'מספיק עם הפילוג, יש להשיג פיוס'. גם מה שמתרחש ביתר מדינות ערב גרם לחמאס להבין שהוא צריך להסיק את המסקנות הנכונות ולחתום על הסכם הפיוס עם פתח".

בהתייחסו לדברים של בכירי חמאס, לפיהם הממשלה החדשה שתוקם לא תכיר בישראל, אמר: "אש"ף כבר הכיר בישראל, והוא הגוף שמנהל את המשא ומתן עם ישראל. שממשלת ישראל תכיר קודם כל בעצם קיומו של העם הפלסטיני ושתפסיק להגיד 'יהודה ושומרון'. שיכירו בכך שארבעה מיליון וחצי פלסטינים נמצאים תחת כיבוש ותחת מתקפות של חלק מהמתנחלים, כדוגמת ברוך מרזל. ישראל צריכה להתבייש באנשים כמו מרזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully