וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה בכנסת עקב משפט קרפ: "הגדירו מחדש רצח"

28.4.2011 / 15:42

ח"כ משה מטלון פנה לשר המשפטים נאמן בבקשה להחמיר את הענישה למורשעים במקרים אלה, ולהגדיר מחדש את המושג "רצח". "קח המושכות בידיים היכן שהמערכת המשפטית כשלה", כתב מטלון לנאמן

דרישה בכנסת: להגדיר מחדש מהו "רצח" ולהחמיר את הענישה על כך. בעקבות החלטת בית המשפט אתמול לזכות את הנאשמים בהריגת אריק קרפ מאשמת רצח, פנה היום (חמישי) ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), לשר המשפטים בבקשה לנסח הצעת חוק משותפת עם הממשלה בנושא.

"כפי שוודאי זכור לך, מיד עם היוודע סיפור הטרגדיה שפקד את משפחת קרפ ומותו האכזרי בטרם עת של אב המשפחה, אריק קרפ, ביקשתי מהממשלה לבחון החמרת ענישה למורשעים במקרים אלה – ואף להציב בקצה הקיצון עונש מוות", כתב מטלון.

במכתב, שהגיע לידי וואלה! חדשות, מתח מטלון ביקורת על החלטת בית המשפט מאתמול ועל החלטת ועדת השרים לחקיקה שפסלה לפני כשנה וחצי את הצעת החוק שלו. "ההצעה, שנראתה לי אז נכונה, מידתית וראויה, נדחתה בטענה כי עונש מוות לרוצחים אכזריים אינו נאות למדינה, 'הרואה בעצמה חלק ממשפחת המדינות הנאורות'", הסביר.

"הגדרה מחדש עשויה להרתיע עבריינים"

"היום, מעל שנה וחצי לאחר אותו מקרה, ולאחר שביהמ"ש המחוזי בתל אביב זיכה את הנאשמים מאשמת רצח, אני שב ופונה אליך בבקשה לקחת את המושכות לידיים, היכן שמערכת המשפט כשלה, ולהגדיר בחקיקה באופן ברור ועדכני יותר מהו רצח. כמו כן, אני פונה אליך בבקשה לקביעת דרגות חדשות ועדכניות של העונשים שיושתו על מורשעים ברצח", כתב.

מטלון הדגיש כי עונש המוות הוא לא הפתרון היחיד מבחינתו למלחמה באלימות. לדבריו, "כיום גם מאסרי עולם מסתיימים בהקלות ומומתקים לרוב. חקיקה שתקבע מאסרי עולם ממושכים ללא יכולת ניקוי שליש או ללא מימוש כל זכויותיהם של האסירים המורשעים ברצח, עשויה אף היא להרתיע יותר את העבריינים המועדים ולצמצם את התופעה העגומה הזו. כמחוקק מודאג וזועם – אשמח לקחת את המושכות לידי בתמיכתך ובהמלצתך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully