וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הצבא פורש כוחות, האופוזיציה זועקת לסיוע

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2011 / 0:04

כוחות גדולים של צבא סוריה, חמושים במקלעים כבדים, מכתרים את הערים דרעא, בניאס וכן פרבר של הבירה דמשק. האופוזיציה פנתה לעולם: "הפעילו לחץ על המשטר כדי שיפסיק לפגוע באזרחים"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

האם השלטון הסורי מתכונן להחרפת האלימות נגד המפגינים? עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מכונות ירייה ומקלעים כבדים הוצבו אמש (שלישי) ברחובות דומא, פרבר של הבירה דמשק, וכי 2,000 חיילים חוסמים את המעברים לאזור ובודקים את תעודת הזהות של תושבי האזור.

גם בדרעא דווח על היערכות צבאית גדולה בפאתי העיר, בה פרצה המחאה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. במקביל דווח כי ביתו של המופתי של דרעא, שהתפטר השבוע במחאה על דיכוי המחאה בדרעא, מכותר לגמרי, אף שהוא אינו נמצא בבית. "כוחות ביטחון וצבא רבים נכנסו לדרעא. יש טנק בכיכר בלב בעיר", מסרו עדי ראייה. בנוסף, רשת הטלוויזיה אל-ערבייה דיווחה כי חיילי הצבא תקפו מספר בתים ברחבי מחוז דרעא שבדרום סוריה.

גם בעיר בניאס נצפו כוחות צבאיים גדולים המכתרים את העיר. אחד ממנהיגי המפגינים נגד השלטון, אנס אל-שגרי, סיפר היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי ייתכן שהם נערכים לתקיפת תושבי העיר. "כוחות לבושים במדים שחורים וחמושים ברובי AK-47 נמצאים בגבעות. הם הובאו בלילה בנגמ"שים. אנחנו מצפים להתקפה בכל רגע. נקבל את פניהם בשער העיר, בחזה חשוף", אמר.

עוד "רפורמות" בדרך?

בתוך כך, נציגים מהאופוזיציה הסורית נפגשו הערב באיסנטבול וקראו לקהילה הבינלאומית להתערב וללחוץ על הנשיא אסד על מנת שיפסיק את האלימות נגד האזרחים. "חברינו במערב, בטורקיה, בעולם הערבי. אם הם רוצים לעזור לנו הם יכולים לעשות זאת על ידי הפעלת לחץ ברור על השלטון הסורי כדי לגרום לו להפסיק לפגוע באזרחים", אמר, אנאס אבדאח, פעיל אופוזיציה סורי, לסוכנות הידיעות רויטרס.

במקביל לשימוש ביד קשה נגד המפגינים, נראה שאסד לא זנח גם את הנסיון לפייסם. על פי דיווח ברשת טלוויזיה לבנונית, הנשיא אסד צפוי להכריז במהלך הימים הקרובים על שורה של רפורמות מדיניות חדשות.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully