וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב: "מיסרתה שוחררה משליטת קדאפי"

המורדים בלוב טענו כי הצליחו להשתלט על העיר מיסרתה, וכי כוחות קדאפי בורחים. על פי ההערכות, כ-1,000 בני אדם נהרגו במהלך המצור שהוטל בחודשיים האחרונים על העיר

העיר מיסרתה "שוחררה" משליטת כוחותיו הנאמנים לשליט לוב מועמר קדאפי לאחר חודשיים של מצור, כך מסר בצהרים (שבת) דובר המורדים בלוב. עם זאת, לבד מהדיווח של הדובר, עדיין לא התקבלו אינדיקציות המאששות אותו.

לדברי המורדים, חיילים מצבא לוב שנלכדו על ידם אמרו בחקירתם כי קיבלו הוראה לסגת מהעיר שבמערב המדינה. בנוסף, החייל שנחקר מסר כי שבטים מקומיים הנאמנים לקדאפי ימלאו את מקום הצבא במאבק נגד המורדים. "מיסרתה חופשית, המורדים ניצחו. באשר לכוחותיו של קדאפי – חלקם נהרגו וכל השאר בורחים", מסר הדובר, גמאל סאלם.

במהלך השבוע האחרון בלבד נהרגו עשרות אזרחים במלחמה הניטשת בעיר השלישית בגודלה במדינה. כך למשל, ארגון הילדים של האו"ם, יוניס"ף, דיווח כי ביום רביעי נהרגו לפחות 20 ילדים במהלך הלחימה בעיר. לדברי הארגון, הילדים, שרובם היו מתחת לגיל 10, נפגעו מרסיסי פגזים ומקליעים של רובים. במהלך המצור שהטיל צבא לוב על העיר נהרגו עד כה כ-1,000 בני אדם, כך העריך רופא בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully