וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הפטנטים: סמסונג הגישה 3 תביעות נגד אפל

סוכניות הידיעות

22.4.2011 / 10:18

שבוע בלבד לאחר שאפל הגישה תביעה נגד סמסונג, תגובת הנגד לא איחרה להגיע. סמסונג הגישה שלוש תלונות בטענה כי אפל הפרה פטנטים הנוגעים לטכנולוגיות הסלולר שלה

סמסונג אלקטרוניקס הודיעה כי הגישה תביעה נגד אפל, שבוע לאחר שאפל הגישה תביעה נגד סמסונג. סמסונג הגישה תלונות הן ביפן, הן בדרום קוריאה והן בגרמניה, בטענה כי אפל הפרה פטנטים הנוגעים לטכנולוגיות הסלולר שלה - תלונה דומה לזו של אפל. סטיב דאולינג דובר אפל, סירב למסור תגובה, אך התייחס לתביעה שהגישה אפל בנושא לפני שבוע. סמסונג היא אחת מספקיות הרכיבים הגדולות של אפל, ואפל היא הלקוחה השנייה בגודלה של סמסונג.

"אפל מנסה לעצבן את סמסונג - הם זורקים אליהם את הכדור, על מנת לוודא שסמסונג עירנית", אמר לבלומברג צ'אנג סי ג'ין, פרופ' למנהל עסקים באוניברסיטה הלאומי של סינגפור. "זה פשוט עסקים. הדרך הטיפוסית להתמודד עם תביעה כזו היא תביעת נגד. אין פה סכסוך בין הנהלת סמסונג להנהלת אפל - עורכי הדין שלהן יפתרו זאת ביניהם", הוסיף, וציין כי "אפל עשויה לנסות לגוון את ספקיה ולצמצם את תלותה בסמסונג, אך אף חברה אחרת אינה בעלת עלויות נמוכות כמו סמסונג, ואפל אינה צפויה להפסיק להשתמש במוצריה לחלוטין".

התביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בסיאול מציינת 5 הפרות פטנט, התביעה בטוקיו מציינת שתיים, והתביעה בגרמניה מציינת 3, לדברי סמסונג. החברה הדרום-קוריאנית טוענת כי אפל הפרה פטנטים הנוגעים לתקני תקשורת ולטכנולוגיה המאפשרת למכשירי סלולר להתחבר למחשבים אישיים על מנת להעביר מידע באופן אלחוטי. "סמסונג מגיבה לצעד המשפטי שננקט נגדה, על מנת להגן על הקניין הרוחני שלה ולהבטיח את המשך החדשנות והצמיחה במגזר הסלולר", נאמר בהצהרה שפירסמה סמסונג.

בתביעה של אפל, שהוגשה בבית משפט באוקלנד שבקליפורניה, טוענת אפל כי סמסונג גנבה ממנה שבעה פטנטים הקשורים לאופן התפעול של מכשירי גלקסי וכן את העיצוב המלבני והצבעים של המכשירים, אשר דומים מאוד לאייפון ולאייפד. לטענת אפל, מכשירי הטלפון מדגם גלקסי Sוהטאבלט גלקסי טאב, אשר מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, עוצבו במיוחד כך שיהיו זהים למכשירים של אפל. אפל נמצאת גם במאבקים משפטיים בנוגע להפרות פטנטים בשוק הסלולר מול חברות אחרות, בהן מיקרוסופט, מוטורולה ו-HTC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully