וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו החיפושים אחרי הילד שנסחף מול חוף הכרמל

קובי מנדל

21.4.2011 / 9:02

לאחר שבלילה צומצמו החיפושים אחר הילד שנסחף ללב ים עם חבריו מול חוף הכרמל, חודשו הסריקות באזור, בתקווה לעלות על עקבותיו ולמצוא אותו בחיים. מתנדב זק"א: "כנראה שהוא טבע למוות"

חודשו החיפושים אחר מרק חיימוביץ', הילד בן ה-11 מחיפה, שאבדו עקבותיו אמש (רביעי) מול חוף הכרמל. עם רדת החשיכה, דיללה המשטרה את כוחותיה באזור, לאחר שבמשך שעות ארוכות סרקו צוללנים את המים בחיפוש אחר הילד, שרחץ במים עם שלושה מחבריו ונסחף ללב ים.

"אני לא אופטימי", אמר הבוקר מפקד תחנת משטרת חיפה, ניצב משנה משה כהן, עם חידושן של הסריקות. נצ"מ כהן אמר לערוץ 10 כי "בשעות הבוקר המוקדמות יצאו שתי ספינות של חיל הים, ספינות שיטור ימי, שוטרים פרשים ומסוק כדי לשוב ולחפש אחר הנער.

מפקד יחידת הצוללים של זק"א, חיים אוטמזגין, סיפר הבוקר לגלי צה"ל על החיפושים. "אנחנו מקווים שבשעות הקרובות יהיה יותר קל לחפש. שיטת העבודה נכון לעכשיו היא לחפש אדם שאינו בין החיים", אמר, "אתמול עוד ניסינו לבדוק אם יש מישהו שזועק לעזרה או צף על המים - אבל לא נמצא דבר כנראה שהוא טבע למוות".

מפקד תחנת חיפה, נצ"מ משה כהן, סיפר לוואלה! חדשות כי שלושת החברים ששחו עם הילד לפני שנעלם, אמרו כי הם הופתעו על ידי גל גדול שסחף אותם ללב ים. לדברי השלושה, הם חזו בילד נסחף למעמקים, אך לא הצליחו לסייע לו משום שניסו להציל את עצמם. שני גולשים שהיו במקום עזרו לשניים מהילדים להיחלץ ומשו אותם מהמים על גבי גלשנים. הילד השלישי הצליח לצאת מהמים בכוחות עצמו, והשלושה הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

הילדה שניצלה: "זו הייתה טעות ללכת לים לבד"

שלושת החברים שהגיעו לחוף הים עם הילד הם ילדה בת 13 וחצי ושני אחיה הקטנים, תושבי שכונת הדר גנים בחיפה. האחות סיפרה הערב כי החבורה נסעה לים באוטובוס, כדי לבלות על החוף את חופשת הפסח. "סידרנו על החוף את הבגדים", סיפרה. "אחיי נכנסו לים יחד עם הילד, ולאחר זמן מה שמעתי את אחי הקטן צועק: 'הצילו, הוא טובע'. נכנסתי למים כדי לעזור לו, אך נקלעתי למערבולת. אדם מבוגר נכנס וחילץ אותי ואת אחי הקטן, אבל פחדתי שכולנו נטבע".

לאחר מכן, חולצו האחות ואחיה, בן 11.5, על גבי שני גלשנים. האח הנוסף, בן תשע, הצליח לצאת מהמים בכוחות עצמו. הילדה סיפרה כי ראתה את הילד הנעדר, כשהוא "צף במים ועיניו עצומות". לדבריה, אחזה בה חרדה רבה: "לא היינו צריכים ללכת לבד לים", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully