וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: סוכר מזיק לגוף בהיקף נזקי הסיגריות

מחקר חדש טוען כי מלבד היות הסוכר משמין ולא בריא, הנזקים שהוא גורם משתווים לנזקי העישון ועלולים להוביל למחלות כבד ואף לסרטן

סוכר מעולם לא נחשב למאכל בריא, אולם מממצאי מחקר שהתפרסם בסוף השבוע "בניו יורק טיימס מגזין" עולה כי היקף הנזק שהוא גורם זהה לנזקי העישון.

לטענת המחקר, כל סוג סוכר המכיל פרוקטוז הינו מסוכן, כולל סוכר חום או אפילו דבש. "כל סוג של סוכר מגדיל את רמת השומן בכבד במהירות רבה יותר מאשר כל חומר אחר ובסופו של דבר עלול לגרום עמידות לאינסולין", הסביר ד"ר רוברט לוסטיג, מומחה להשמנה באוניברסיטת קליפורניה ועורך המחקר. "ככל שישנו ייצור מוגבר של אינסולין בגוף המפרק את הסוכר, ישנו סיכוי גדול יותר לפיתוח גידולים סרטניים. ללא שום קשר לקלוריות הריקות – זהו פשוט רעל".

לטענתו של לוסטיג, הצריכה הרבה של סוכר היא הגורם המרכזי לזינוק בשיעור הסובלים ממחלת הסוכרת ב-30 השנים האחרונות, וכמו כן הוא הגורם גם למחלות כרונויות אחרות – מחלות לב, לחץ דם, וסוגי סרטן רבים.

על פי נתונים של מנהלת התרופות והמזון האמריקאי (FDA) כל אמריקאי ממוצע צורך בשנה 90 ק"ג סוכר. לוסטיג ציין במחקרו כי הוא מבין שהימנעות מוחלטת מסוכר אולי לא אפשרית בתרבות המערבית, אולם סיים ואמר - "אותי סוכר פשוט מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully