וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נערכת לעומסי החג

ירון אדרי

17.4.2011 / 6:26

משטרת התנועה נערכת בכוחות מתוגברים לעומסי תנועת החג בכבישי ישראל, בעיקר בדרך צפונה. תתוגבר גם האכיפה כנגד עבירות בריונות ושכרות

משטרת ישראל נערכת לעומסי התנועה בכבישים הצפויים למהלך חג הפסח. כבר משעות הבוקר המוקדמות היום (שני), החלה פריסתם של שוטרי ומתנדבי תנועה בצירים וצמתים ראשיים בישראל. פריסתם נעשית בהתאם למיפוי מוקדם שבוצע על ידי מדור המחקר של אגף התנועה, אשר ניתח את עומסי התנועה בחגי השנים האחרונות. בנוסף, אופנועי סיירת משטרת התנועה תפעל לאיתור מפגעים בכביש ופינויים בעזרת היחידה הארצית לפינוי צירים על מנת לצמצם ככל הניתן את ההפרעה לזרימת התנועה.

יחד עם זאת, במשטרה מבקשים מציבור הנהגים להקדים ככל הניתן את יציאתם מהבית בערב החג על מנת לצמצם את העומס בכבישים. לדברי דובר אגף התנועה רפ"ק יגאל הבשור, הישמעות הנהגים לבקשה זו בחגים האחרונים אכן הביאה לקיצור זמני הנסיעה. עוד מבקשת המשטרה מציבור הנהגים לגלות סובלנות, להישמע להוראות השוטרים ולהתעדכן באמצעי התקשורת בדבר עומסי התנועה.

פריסת הכוחות המשטרתיים תימשך עד לצאת החג השני. במהלך חול המועד תיערך משטרת התנועה הארצית בצירי התנועה המובילים לפארקים וליערות בדגש על פארק קנדה, יער בן שמן, מיני ישראל, לטרון ועוד. כבכל שנה, תתבצע פריסה מיוחדת סביב הכינרת וכן היערכות על כביש 6 בדגש על היציאות במחלפים עירון ותות. הנוכחות תתוגבר גם על כביש 90 הן בדרך דרומה לאילת (כביש הערבה) והן צפונה לרמת הגולן, וכמו כן תוקמנה נקודות התרעננות לנהגים על ציר זה.

מרב עומסי התנועה בערב החג ובחול המועד צפויים בכבישי הצפון - כביש 65 (ואדי ערה), כביש 77 (רמת ישי-צומת המוביל) וכביש 70 מהיציאה מכביש 6 (מחלף תות) לכיוון יוקנעם. באזור המרכז צפויים עומסים בכביש 4 מאזור רעננה-כפר סבא ועד צומת השרון, בכביש 2 מאזור נתניה לצפון בשל הצרת נתיבים וממחלף חולות לכיוון יבנה. בגוש דן צפויים עומסים בנתיבי איילון וסביבותיו בשל נהגים שבחרו לצאת "ברגע האחרון" (בין השעות 19:00-20:00) וכן בשעות הלילה בשל תנועה אל מרכזי הבילוי.

מניתוח תנועת הנהגים צפונה בערב החג ביציאות מכביש 6 (עירון ותות), עולה כי עומס התנועה הגדול ביותר נרשם בשעות הצהריים סביב השעה 14:00. לאחר מכן נרשמת ירידה מתונה עד לשחרור כליל של עומסי התנועה בסביבות השעה 19:30, אז נחגג הסדר. החל בשעה 21:00 לערך שב עומס התנועה לעלות בהדרגה עד חצות.

במקביל להזרמת התנועה במהלך החג, הנחה מ"מ ראש אגף התנועה תנ"צ רפי פלד למקד אכיפה באופן חסר פשרות כנגד עבירות תנועה שהן בגדר בריונות כביש. בפעילות זו תשתתף גם סיירת האופנועים. מדובר בעבירות מסוג נהיגה בשוליים, כניסה לצומת לא פנוי ואי שמירה על הימין. כמו כן, ניתנה הוראה לאכוף ביתר שאת את נושא חגירת ילדים מאחור והסעתם במתקני ריסון נדרשים. אכיפת נהיגה בשכרות תתבצע אף היא בקרבת מקומות בילוי ובצירים הבינעירוניים המובילים אליהם. עוד הנחה פלד לפעול כנגד השתוללות טרקטרונים.

גם אנו בוואלה! רכב נזכיר לנהגים לשמור על סבלנות ועירנות בכבישים, על מנת ששמחת החג תישמר. הימנעו מנסיעה כשאתם עייפים, שיכורים ודאגו מבעוד מועד לאמצעים שונים שיעסיקו את ילדיכם בנסיעות הארוכות. זיכרו, רבות מתאונות הדרכים נגרמות בשל חוסר ריכוז רגעי ונסו להימנע ככל הניתן מלהתעסק בדברים שיפריעו לנהיגתכם. חג חירות שמח וכשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully