וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: פתרון למשבר הגרעיני "בתוך 6-9 חודשים"

לראשונה מאז האסון בפוקושימה, פרסמה חברת TEPCO לוח זמנים לסיום הטיפול בדליפת הקרינה: בתוך 3 חודשים יושלם קירור הדלק הגרעיני, ולאחר מכן תיאטם התחנה, עד למצב של "הדממה קרה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

לראשונה מאז תחילת המשבר הגרעיני ביפן, מתפרסמת הערכה רשמית לגבי משך הזמן שהוא עוד צפוי להימשך. חברת TEPCO המפעילה את תחנת הכוח הגרעינית התקולה "פוקושימה דיאיצ'י" הודיעה היום (ראשון) כי בתוך שישה עד תשעה חודשים תוכל להביא את התחנה למצב של "הדממה קרה", שבו היא תפסיק לפלוט קרינה רדיואקטיבית.

החברה אף הציגה לוח זמנים להשגת המטרה: השלב הראשון, שלמעשה החל מיד לאחר האסון וצפוי להימשך עוד שלושה חודשים, הוא קירור ליבותיהם של ארבעת הכורים שנפגעו קשות בצונאמי ב-11 במרץ, ומוטות הדלק הגרעיניים המשומשים הנמצאים בבריכות התינון שלהם. השלב השני יהיה כיסוי התחנה כולה במעטה בטון. בכך, על פי TEPCO, תחדל התחנה להוות מקור לסכנה, ויושלם הטיפול במשבר הגרעני החמור ביותר בעולם מאז אסון צ'רנוביל ב-1986.

תמונות שצילם מזל"ט בתחנת הכוח הגרעינית התקולה "פוקושימה דיאיצ'י", יפן, 16 באפריל 2011. רויטרס
תמונות חדשות שצילם בסוף השבוע מזל"ט בתחנה הגרעינית התקולה/רויטרס

יו"ר TEPCO, טסונהישה קטסומטה, אמר במסיבת העיתונאים כי הוא שוקל להתפטר בעקבות מה שכינה "המשבר הקשה ביותר מאז ייסוד החברה", אך הוא טרם קיבל החלטה בנושא.

10-20 שנה עד לחזרת התושבים? רה"מ הכחיש

עניין נוסף שהרשויות היפניות וחברת TEPCO טרם הבהירו, למרות לחץ גובר, הוא מתי יוכלו 130,000 התושבים שפונו סביב התחנה בפוקושימה להתחיל לשוב לבתיהם. בימים האחרונים נפוצו דיווחים לפיהם ראש הממשלה, נאוטו קאן, אמר כי עשויות לחלוף עוד 10-20 שנה עד שתאפשר הדבר. הוא הכחיש את הדיווחים הללו. קטסומטה אמר היום במסיבת העיתונאים כי "בכוונתנו להציג לממשלה עובדות שיסייעו לה להחליט מתי האנשים יוכלו להתחיל לשוב הביתה".

יפן מארחת היום את מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שהגיעה לביקור הזדהות ראשון מאז האסון הכבד. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימה עם מקבילה היפני, שקר החוץ טקאקי מטסומוטו, אמרה היום קלינטון כי "מבחינה כלכלית, מבחינה דיפלומטית ובעוד הרבה דרכים, יפן היא מדינה חיונית לפתרון בעיות בעולם, והברית בין יפן לארה"ב הכרחית לביטחון העולם".

הילרי קלינטון בפגישה עם שר החוץ של יפן, טקאקי מטסומוטו, 17 באפריל 2011. רויטרס
"אנחנו מעודדים אזרחים עסקים אמריקאיים להמשיך לבקר ביפן לצורכי עסקים ולכל צורך אחר". קלינטון עם שר החוץ היפני, טקאקי מטסומוטו/רויטרס

קלינטון הוסיפה כי ארה"ב ויפן הסכימו ליצור "שותפות ציבורית-פרטית לבנייה מחדש, שבמסגרתה ישתתפו חברות אמריקאיות בבניין מחדש של האזורים שנחרבו באסון. לדבריה, אין עוד סיבה להתרחק מיפן: "אנחנו מעודדים אזרחים עסקים אמריקאיים להמשיך לבקר ביפן לצורכי עסקים ולכל צורך אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully