וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לשחרר מיד האזרח האיטלקי שנחטף בעזה

15.4.2011 / 1:31

אבו מאזן קרא לשחרורו המידי של ויטוריו אריגוני, פעיל זכויות אדם שנחטף על ידי ארגון איסלמי קיצוני בעזה. "הפעולה איננה משרתת את המטרה הצודקת של העם הפלסטיני, ואף פוגעת בה"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה הלילה (שישי) את חטיפתו של פעיל זכויות האדם האיטלקי ויטוריו אריגוני על ידי ארגון איסלמי קיצוני המזוהה עם הג'יהאד העולמי. בהצהרה מטעמו נכתב, כי אבו מאזן קורא "לשחרורו המידי ללא תנאים" של אריגוני. לדבריו, "הפעולה איננה משרתת את המטרה הצודקת של העם הפלסטיני, ואף פוגעת בה".

מארגון הסולידריות העולמי והתנועה לשחרור עזה נמסר, כי אריגוני הוא פעיל זכויות אדם ועיתונאי. "ויטוריו פועל למען המטרה הפלסטינית כבר עשר שנים, ומתגורר בעזה מטעם תנועת הסולידריות מזה שנתיים וחצי", נאמר בהודעה, "הוא עוקב אחר הפרות זכויות אדם על ידי ישראל, מסייע להתנגדות העממית נגד ישראל ודואג להעביר מידע אודות המצב בעזה לאיטליה".

עוד נמסר, כי אריגוני היה על סיפונו של משט להפרת הסגר הישראלי על עזה בשנת 2008 ואף נעצר ונכלא מספר פעמים בכלא הישראלי, וכן שהה ברצועה בזמן מבצע "עופרת יצוקה".

חברו של אריגוני, חליל שאהין, מהמרכז הפלסטיני לזכויות אדם, אמר כי "אנחנו לא רגילים לזה. אנחנו קוראים לשחרורו המידי של חברי הטוב ביותר. ויטוריו אריגוני הוא גיבור פלסטין. הוא תמיד היה זמין לעזרת העניים והקורבנות". שאהין פנה בבקשה לרשויות בעזה שיסייעו לשחרור חברו ואמר כי "אני מבקש מכל רשויות הביטחון לעשות ככל יכולתם כדי להבטיח את שלומו ושחרורו המידי".

ארגוני זכויות האדם בעזה הודיעו כי היום בשעה 16:00 יערכו הפגנה המונית לשחרורו של אריגוני בכיכר ג'ונדי שבמרכז העיר עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully