וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קיצוניים בעזה מאיימים להרוג אזרח איטלקי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.4.2011 / 0:01

ארגון איסלמי קיצוני בעזה העלה סרטון לרשת, הציג אזרח איטלקי המכונה ויקטור, וטען כי חטף אותו. לדבריו, אם חמאס לא ישחרר את מנהיג הארגון, החטוף יוצא להורג בתוך 30 שעות

האם ארגון איסלמי קיצוני ברצועת עזה חטף אזרח איטלקי? אם לשפוט על פי קטע הווידאו שהעלה הארגון, הקרוי "ארגון האיחוד והג'יהאד", לאתר "יוטיוב", הרי שהתשובה היא חיובית. הארגון, הנמנה על הזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי ומזוהה עם ארגוני הג'יהאד העולמי, הודיע בקטע הווידאו שפרסם אמש (חמישי) כי חטף עיתונאי איטלקי בשם ויקטור, בתגובה לכך שכוחות הביטחון של חמאס עצרו את מנהיג הארגון, הישאם סעידני, המכונה "אבו אל-וולי מוקדסי". עם זאת, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי בניגוד לטענות הארגון הקיצוני, האיטלקי שנחטף אינו עיתונאי אלא איש תנועת הסולידריות העולמית בשם ויטוריו אריגוני.

על פי הדיווח, אריגוני הוא אזרח איטלקי שהגיע לעזה לפני כשלוש שנים, אך מדי פעם נוהג לצאת ממנה ולשוב אליה. בנוסף הוא משתתף באופן תדיר בתהלוכות מחאה הנערכות באזור בית חאנון שבצפון הרצועה.

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בעקבות החטיפה, הציבו מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה מחסומים רבים ברחובות הראשיים בעיר. ידידתו של האיטלקי שנחטף סיפרה לאתר "קודס-נט" כי הקשר עימו אבד אתמול בלילה, ולפיכך עדכנה את כוחות הביטחון בחשד לפיו הוא נחטף.

הקשר עם האיטלקי אבד

בקטע הווידאו שהעלה הארגון הקיצוני ל"יוטיוב" נראה העיתונאי האיטלקי שלכאורה נחטף, כשעיניו מכוסות. הוא אינו אומר מילה, וברקע נשמעים שירי דת איסלמיים. בנוסף מופיע טקסט המוחה על מעצרו של מנהיג הארגון. אנשי הארגון אומרים עוד כי ישחררו את "העיתונאי האיטלקי" בתמורה לשחרור מנהיגם ממעצר. "אנו נותנים לממשלת חמאס 30 שעות לשחרור מנהיגנו החל משעה 11 בבוקר", נכתב.

אתר אינטרנט המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי דיווח כי משרד החוץ האיטלקי הודיע כי איבד את הקשר עם אחד מאנשיו ברצועת עזה. עד כה לא ברור אם אכן נחטף אזרח או עיתונאי איטלקי בעזה ואם קטע הווידאו שפורסם אותנטי. משרד הפנים בממשלת חמאס ברצועה לא הגיב על הדיווח.

לאחר מרדף שארך שנה ארוכה, הצליחו לפני כחודש וחצי כוחות הביטחון של חמאס לעצור את המבוקש הבולט ביותר שלהם בעזה, הישאם סעידני. ארגונו, הנחשב לאחד הארגונים הקיצוניים בעזה, היה מעורב בביצוע פיגועים רבים נגד יעדי תיירות בסיני. חמאס רואה בסעידני ובארגונו איום מרכזי על שלטונו ולפיכך הוא פועל ביד קשה נגד הארגונים הסלפיים בעזה.

(עדכון ראשון: 21:00)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully