וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרי הפלא": אכילת תפוחים מורידה במשקל

80 נשים שהשתתפו במחקר שנערך בארה"ב נתבקשו לאכול תפוחים מיובשים באופן קבוע במשך שנה. הנשים השילו ממשקלן ורמת הכולסטרול שלהן ירדה ב-23% בממוצע

נשים שכללו בתפריט היומי שלהן תפוחים באופן קבוע, ירדו במשקל וכן רמת הכולסטרול שלהן ירדה כמעט ברבע, כך קובע מחקר שהתפרסם היום (רביעי) ב"דיילי טלגרף". ד"ר באהראם ארג'מאנדי ממחלקת מדעי התזונה באוניברסיטת פלורידה, תיאר את תוצאות המחקר כ"מדהימות".

המחקר בדק 80 נשים בגילאי 45 עד 65 אשר נתבקשו לאכול 75 גרמים של שזיפים מיובשים כל יום במשך שנה ו-80 נשים נוספות אשר נתבקשו לאכול כמות זהה של תפוחים מיובשים. הנשים שהשתתפו במחקר לא ערכו שינויים נוספים בתפריט הרגיל שלהם.

בתחילת המחקר עברו המשתתפות בדיקות, כמו גם לאחר חצי שנה ולאחר שנה. שינויים משמעותיים בקבוצת הנשים שאכלו תפוחים נראו כבר לאחר חצי שנה כאשר נצפתה ירידה של 23% ברמת ה-LDL שלהם, הידוע ככולסטרול "הרע". כמו כן נצפו רמות נמוכות יותר של סממנים למחלות לב כגון חלבון מגיב C והן השילו ממשקלם 1.5 קילוגרמים בממוצע.

אכילת תפוחים מונעת ביקורים אצל הרופא

ד"ר ארג'מאנדי הציג את ממצאי המחקר בכנס הביולוגיה הניסוית שנערך בוושינגטון הבירה וסיכם כי יש אמת באימרה הידועה כי "אכילת תפוחים מונעת ביקורים אצל הרופא". כבר זמן רב ידוע כי תפוחים הינם מקור טוב לסיבים תזונתיים, אבל המחקר האחרון, אשר מומן על ידי המחלקה האמריקאית לחקלאות, מוכיח כי יש להם סגולות נוספות אשר הופכות אותם ל"פירות פלא".

מחקרים קודמים הראו כי התרכובות הפוליפנוליות, אשר נמצאות בתפוחים וכן באוכמניות, בתה ובשוקולד מריר, ממריצות את התפרקותם של שומנים בדם ומצמצמות את הסיכון למחלות לב וכלי דם. ד"ר ארג'מאנדי אמר כי "כולנו יכולים להרוויח מאכילת תפוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully