וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסני מובארק ושני בניו נעצרו ל-15 ימים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.4.2011 / 7:46

נשיא מצרים המודח ושני בניו, ג’מאל ועלא, נעצרו למשך 15 ימים, במהלכם ייחקרו בחשד שהיו מעורבים בהרג מפגינים ובמעשי שחיתות. חקירת מובארק חודשה לאחר שהתאושש מאירוע בלבו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב באברמוביץ')

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק נעצר ל-15 ימים - כך הודיע הבוקר (רביעי) התובע הכללי במדינה, עבד אל-מג'יד מחמוד. במקביל, גם שני בניו, גמאל ועלא מובארק, נעצרו בחשד למעורבות בהרג מפגינים במהלך המחאה נגד משטרו. על פי הדיווח, מעצרם של השניים הוארך ב-15 יום. אתמול דווח כי השניים נחקרו גם בחשד שהיו מעורבים במעשי שחיתות בזמן שאביהם שלט במצרים.

רשת אל-ערביה דיווחה במקביל כי חקירת הנשיא לשעבר חודשה, לאחר שמצבו הבריאותי התייצב. "רופאו האישי של מובארק ביקש מהמועצה הצבאית העליונה ומהממשלה שיסכימו להעביר את הנשיא לשעבר לבית החולים בשל בעיות בלבו ובשל עליית לחץ דם במהלך החקירה. המועצה הצבאית הסכימה לכך", דווח.

דובר משרד הפנים המצרי אמר כי לאור מצבו הבריאותי, נמצא מובארק תחת השגחה רפואית בבית החולים, "ולפיכך החליט פרקליט המדינה לחקור אותם שם, בבית החולים בשארם א-שייח'".

אתר העיתון המצרי 'אל-אהראם' ציטט אמש גורמים שדיווחו כי מובארק מאושפז בבית חולים בשארם א-שייח' משעות הצהריים. מנהל בית החולים מוחמד פדאללה אמר אמש לטלוויזיה המצרית כי מצבו של מובארק "פחות או יותר יציב". בדיווח הטלוויזיוני נאמר כי מובארק חווה "אירוע לבבי" במהלך חקירתו. יחד עם זאת, אתר העיתון המצרי 'א-דוסתור' דיווח מפי גורמים במצרים כי ייתכן שמובארק הגיע לבית החולים על מנת להיחקר שם על ידי נציגיו של פרקליט המדינה במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד. "בית החולים הוא מקום בטוח וקרוב לביתו של מובארק בשארם", הוסיף. "כל הדיווחים על כך שהוא הגיע לבית החולים כדי לקבל טיפול נועדו להטעות את דעת הקהל".

דיווחים שונים וסותרים נפוצו אתמול באמצעי התקשורת המצריים, הערביים והעולמיים על מקום הימצאו של מובארק. רשת "אל ערבייה" דיווחה אתמול כי האיש שהיה עד זה מכבר מנהיג המדינה החשובה בעולם הערבי התייצב היום לשימוע במסגרת תחילת ההליך הפלילי נגדו. "מאז שעות הבוקר דווח על נוכחות ביטחונית חסרת תקדים בעיר א-טור", מסרו לרשת מקורותיה, שהוסיפו כי מובארק הועבר משארם לא-טור בדרך הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully