וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנות למשט בעיצומן: "מקווים שישראל למדה הלקח"

יהושע בריינר ופנחס וולף

13.4.2011 / 7:02

מארגני המשט לעזה מתכוננים למשט הבא, שצפוי להגיע לרצועה באמצע יוני: "המשט הזה יהיה גדול יותר. נקווה שישראל לא תשלח לוחמי קומנדו להרוג אזרחים. אין לה שום זכות לעצור אותנו"

"אנחנו מקווים שישראל למדה את הלקח והיא לא תשלח לוחמי קומנדו חמושים להרוג אזרחים שמגינים על עצמם עם מקלות", כך אמרו השבוע מארגני המשט לעזה הנמצאים בעיצומם של ההכנות למסע נוסף לכיוון הרצועה. זאת בזמן שראש הממשלה מנסה לבלום את הגעתן בדרכים דיפלומטיות.

בימים האחרונים נועדו באתונה שביוון נציגי ששת הארגונים שעומדים מאחורי המשט, ובהם ארגון הי-IHH הטורקי, לצורך תיאומים אחרונים לקראת המסע. בשלב זה מסתמן כי כ-15 ספינות עתידות לצאת מנמלים שונים באירופה, ובהן גם הספינה 'מאווי מרמרה' שהשתתפה במשט הקודם ותפליג מטורקיה. מספר המשתתפים הצפוי במשט נע כעת בין 800 לכאלף, בהם גם עיתונאים, פעילי שלום בינלאומיים וחברי פרלמנט.

העברה וחיבור של הספינות הטורקיות בחיפה ובאשדוד לגוררות הטורקיות.. משרד הביטחון
כ-15 ספינות עתידות לצאת מנמלים שונים באירופה לכיוון עזה/משרד הביטחון

ככל הנראה, הספינות יפליגו מהנמלים בסוף מאי, ובכוונתן להגיע לעזה לקראת אמצע יוני. ספינה ראשונה אמורה לצאת מאירלנד בתחילת מאי, כאשר עד סוף החודש יתאספו הספינות באזור מוגדר ומשם יפליגו לרצועה.

"היעד שלנו הוא עזה, שום דבר לא השתנה", סיפרה גרטה ברלין, נציגת ארגון "לשחרר את עזה", לוואלה! חדשות. "המשט הנוכחי יהיה גדול יותר, יכלול יותר מדינות ואנו מקבלים תמיכה מהממשלות שלנו. מה שלא חוקי הוא לא המשט שלנו, אלא המצור על עזה, וכיום רוב העולם מבין את זה. לישראל אין שום זכות לעצור אותנו. היא לא יכולה להגיד שעזה אינה תחת כיבוש אבל מנגד לא לאפשר לנו להגיע לשם".

לדברי ברלין, הספינות יובילו ציוד הומניטרי בלבד. "אני מניחה שישראל למדה את הלקח מהמשט הקודם ואני לא חושבת שהיא תעשה צעד טיפשי. איננו חמושים, אבל לא נאפשר שישראל תשים במצור מיליון וחצי פלסטינים על מנת לגנוב להם את הגז הטבעי". המארגנים אף מנסים להשיג כספים לרכישת ספינות נוספות. לטענתם, שתי ספינות יווניות שנטלו חלק במשט הראשון עדיין לא שוחררו מידי ישראל, בניגוד ל"מרמרה" הטורקית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"לישראל אין זכות לעצור אותנו"

מנגד, בישראל מפעילים מכבש לחצים דיפלומטי על המדינות מהן יצאו הספינות, על מנת שימנעו את המשט הקרוב. גם בחיל הים ממשיכים באימונים לקראת הגעת המשט, כאשר פעם נוספת תוטל המשימה על לוחמי שייטת 13. גורם ביטחוני בכיר אמר השבוע כי אין כוונה לאפשר לספינות להגיע לרצועה. "כעת אנחנו בעיקר מנסים לצמצם את מספר הספינות", אמר הגורם. "סגר ימי הוא לא דבר שאפשר לעשות בו סלקציה, וכרגע אין שום כוונה לאפשר להם להיכנס".

במערב הנגב טוענים כי על ממשלת ישראל להתנות את הגעת המשט לרצועה בבדיקה ביטחונית ובשחרורו של גלעד שליט. ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר כי התנהלות לא נכונה של ישראל בעניין המשט מביאה לכך שתושבי המועצה "סופגים את הריקושטים" מרצועת עזה אשר מגיעים בצורת רקטות ופצמ"רים. לדברי ילין, אם ישראל היתה מאפשרת את הגעת המשטים, לאחר בדיקה בטחונית, "השקט באזור היה נשמר לתקופה הרבה יותר ארוכה".

עדיין קיימת אי-בהירות לגבי המועד שבו יתקיים המשט, והמארגנים נזהרים שלא לפרסם תאריך מדויק. במספר פרסומים בחודש האחרון דווח כי המשט צפוי להיערך במהלך חודש מאי, אולם בימים האחרונים דווח כי הוא צפוי להיערך רק לאחר הבחירות בטורקיה, שיתקיימו ב-12 ביוני. יש לציין כי בימים אלו עסוק ארגון ה-IHH בעיקר במבצעי סיוע הומניטרי לפליטי מלחמת האזרחים בלוב. במשרד החוץ הישראלי אמרו כי הם עוקבים מקרוב אחרי ההתארגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully