וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: הדליפה בפוקושימה מסוכנת ברמת צ'רנוביל

הרשויות העלו את רמת הסיכון של התאונה הגרעינית לדרגה 7, הגבוהה ביותר - אך הדגישו כי מדובר בסיכון הראשוני, לא העכשווי. עוד שריפה פרצה בכור וכובתה, עוד 2 רעשי משנה בעוצמה 6.3

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

הרשויות ביפן הודיעו הלילה (שלישי) כי העלו את רמת הסיכון של דליפת הקרינה בכורים בתחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דיאיצ'י", שנפגעה באסון הצונאמי, לדרגה 7 - הגבוהה ביותר. מדובר באותה רמת סיכון של התאונה שאירעה בכור בצ'רנוביל שבאוקראינה בשנת 1986.

בכיר בממשל היפני הרגיע והסביר כי רמת הסיכון שנקבעה משקפת את רמת הסיכון ההתחלתית של האירוע כולו, והיא איננה משקפת את המצב הנוכחי. לדבריו, באחרונה דווקא חלה ירידה משמעותית ברמת הקרינה הנמדדת באזור שנפגע ברעש האדמה. עם זאת, היות שהסוכנות הממשלתית היפנית לבטיחות גרעינית מעריכה כי בשלב מסוים, כמות החומר הרעיל שנפלט מהכורים הגיע לרמה מספקת כדי לדרג את התאונה כ"גדולה מאוד" לפי מדד התאונות הגרעיוניות הבינלאומי.

ספינה אמריקאית ועליה מטען של מים מזוקקי (למטה) מתקרבת לתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י", יפן, 4 באפריל 2011. רויטרס
תחנת "פוקושימה דיאיצ'י"/רויטרס

עדות למצב הרעוע של תחנת הכוח ניתנה הלילה שוב עם פריצתה של שריפה בכור מספר 4. צוותי הכיבוי הצליחו להשתלט על הלהבות, ומחברת החשמל היפנית נמסר כי היא לא השפיעה על רמת הקרינה באזור הכור ולא גרמה לנזק למערכת הקירור שלו.

השריפה החלה דקות ספורות לאחר שרעידת אדמה נוספת בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר פקדה את אזור טוקיו, כשהמוקד באזור שיבה. הרעש גרם לטלטלה בבניינים ולסגירתו הזמנית של נמל התעופה הראשי במדינה. כעבור כמה שעות הורגש רעש משנה נוסף, גם כן בעוצמה 6.3, כשהפעם המוקד באזור פוקושימה. עוצמת רעידות המשנה, שנמשכות כל העת מאז הרעש הגדול ב-11 במרץ, גברה בימים האחרונים. אתמול אירע רעש בעוצמה 7.1, וביום חמישי היכה רעש המשנה החזק ביותר מאז האסון, בעוצמה 7.4, וגרם למותם של ארבעה אנשים נוספים.

בתוך כך, אתמול הודיעה הממשלה היפנית על הרחבת טווח הפינוי סביב תחנת הכוח מעבר לרדיוס 20 הקילומטרים שנקבע בתחילה. במקביל, ממשיכים מהנדסי התחנה לנסות והשתלט על הכורים שנפגעו ולצנן אותם.

עדכון ראשון: 1:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully