וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הרופאים: "חלה התקדמות במשא ומתן"

אריאל נוי

12.4.2011 / 0:02

לאחר חמישה ימים של נתק, חודש אמש המו"מ בין הרופאים לאוצר. על אף שנציגי הרופאים דיווחו על "אופטימיות זהירה", לא הושג פתרון מלא והעיצומים יימשכו גם מחר

פגישתם של נציגי ההסתדרות הרפואית ונציגי משרד האוצר הסתיימה אמש (שני) ולטענת הרופאים חלה התקדמות במשא ומתן.אנו נוקטים באופטימיות זהירה", מסרו גורמים בהסתדרות הרפואית, "הגשנו מספר הצעות הנוגעות להקלת העומס על המתמחים, אך עדיין לא קיבלנו תשובות. אנחנו מקווים שעד ישיבת המשא ומתן הבאה מחר בבוקר נקבל מענה להצעותינו". יחד עם זאת, היום יימשכו העיצומים בבתי החולים, המוסדות ייעבדו במתכונת שבת ובין היתר, לא יתקיימו ניתוחים ויטופלו מקרים דחופים בלבד.

כזכור, בשבוע שעבר פתחו הרופאים ב"שביתת אזהרה" בימים שלישי ורביעי במחאה על הסחבת לדבריהם במשא ומתן עמם. במשרד הבריאות קראו אתמול לרופאים ליישב את סכסוך העבודה באמצעות בוררות, אולם ההסתדרות הרפואית מתנגדת לכך.

הרופאים דורשים תוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים בשיעור של כ-50% לשכר השעה, וכן שורת צעדים משמעותית לשיפור מערכת הבריאות. "הקשיים עצומים והפערים בין הצדדים גדולים. אנחנו דורשים תיקון עיוותים בפריפריה, פיתרון למצוקת מחסור הרופאים וגם תיקון עיוותי שכר", אמר אתמול יו"ר ועד העובדים בבית החולים שיבא בתל השומר, ד"ר זאב פלדמן.

כחלק מהעיצומים ולאות הזדהות עם המצוקה הרפואית בפריפריה, תיגברו אתמול 19 רופאים מקצועיים מבית החולים שיבא בתל השומר את בית החולים ברזילי באשקלון. בין הרופאים נמנו מרדימים, פנימאים, כירורגים, אורטופדים וקרדיולוגים.

(עדכון ראשון: 20:38, 11.04.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully