וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "אשתף פעולה בחקירה כנגד הפגיעה בשמי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.4.2011 / 16:58

לראשונה מאז שהודח מתפקידו כנשיא מצרים, התבטא חוסני מובארק בהקלטה ששודרה בטלוויזיה. לדבריו, הוא מוכן לשתף פעולה בחקירה סביב מקור ההון שצבר: "אני סובל ממסע הכפשה ושקרים נגדי"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

לראשונה מאז הודח מתפקידו כנשיא מצרים, חוסני מובארק מתבטא לראשונה: בהקלטה ששודרה הערב (ראשון) ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה", אמר מובארק כי הוא מוכן לשתף פעולה עם פרקליט המדינה במצרים בחקירה סביב מקור ההון שצבר במהלך שנות כהונתו כנשיא. מובארק ובני משפחתו נמצאים בשבועות האחרונים במעצר בית וחל עליהם איסור לצאת מהמדינה, משום שמתנהלת נגדם חקירה בנושא זה.

"סבלתי קשות – ועודני סובל – ממסעות ההכפשה והשקרים שאני ובני משפחתי עוברים, אשר מטרתם לפגוע במוניטין שלי, ביושרי, בעמדותיי ובעברי הצבאי והפוליטי שהושקע אך ורק למען מצרים ובניה", פתח מובארק. "עזבתי את תפקידי כנשיא המדינה לאחר שהחלטתי לשים את האינטרסים של המולדת מעל כל שיקול. החלטתי להתרחק מהחיים הפוליטיים משום שרציתי את הטוב למצרים ולעמה".

"איני יכול לשתוק עוד אל מול השקרים והבדיות שמטיחים בי ואל מול הניסיונות לפגוע ביושרי ובמוניטין שלי ושל משפחתי. בשבועות האחרונים המתנתי עד שהאמת מכל מדינות העולם תגיע אל פרקליט המדינה, ולפיה אינני מחזיק בכסף או בנדל"ן בחו"ל".

התובע הכללי: דברי מובארק לא ישנו דבר לגבי חקירתו

מובארק ציין עוד כי לאור העובדה שאין ברשותו חשבונות בנק או מניות בחו"ל, הוא מוכן לאפשר לפרקליט המדינה לדרוש ממשרד החוץ המצרי לבקש ממשרדי החוץ בכל מדינות העולם שיחשפו האם ברשותו או ברשות רעייתו מוחזקים שם חשבונות. "כל זאת על מנת שהעם המצרי יידע שנשיאו לשעבר מחזיק בחשבונות רק בבנקים בתוך מצרים", הוסיף.

"אני מוכן לאפשר למשרד החוץ המצרי לבקש מכל משרדי החוץ ברחבי העולם לנקוט בצעדים משפטיים שיחשפו במקרה שלי, לרעייתי או לבניי, גמאל ועלא, יש נכסים בחו"ל", הוסיף. "כך כולם יווכחו בשקרים שהפיצו נגדי כלי התקשורת והעיתונות המצרית והזרה". כמו כן, מובארק ציין כי הוא "שומר לעצמו את הזכות לתבוע את מי שהעליל נגדו עלילות".

בעקבות דברי מובארק הבהיר התובע הכללי של מצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, כי הודעתו לא תשנה דבר לגבי הכוונה לזמנו לחקירה, כמו גם את שני בניו, גמאל ועלא. השלושה צפויים, לדבריו, להיחקר במסגרת תיק חקירה שעניינו הוא הרג מפגינים על ידי כוחות הביטחון ומעילה בכספי ציבור. התביעה כבר הודיעה בעבר כי מובארק ובניו ייחקרו, אך טרם נמסר מתי יקרה הדבר.

דבריו של מובארק נאמרו בין היתר על רקע דיווחו של ה"וושינגטון פוסט" מסוף השבוע, שפרסם כי לרשותו הגיע עותק של מסמך שהכין התובע הכללי, והועבר לידי הרשויות בארה"ב. מהמסמך עולה כי מובארק ומשפחתו - בייחוד שני בניו גמאל ועלא - מסתירים נכסים בשווי כולל בלתי נתפש של 700 מיליארד דולרים, סכום גבוה בהרבה ממה שפורסם עד כה. לפי הדיווח, הכסף מוחזק על ידם במזומן, בזהב ובנכסים שונים אחרים. עם זאת, לא ברור מה מהימנות הנתונים שבמסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully