וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הצנחן שהתרסק הערב בשדה מוקשים ברמת הגולן

עידן אבני

9.4.2011 / 21:46

לוחמי יחידת 669, כוחות הנדסה צבאיים וכן כוחות מד"א עמלו על חילוצו של צנחן רחיפה שהתרסק בשדה מוקשים בגולן, סמוך ליישוב מבוא חמה. רופא צבאי שהגיע אליו נאלץ לקבוע את מותו

ג'יליס

(צילום: יובל בן אבו, ג'יליס. עריכה: אמיר קוטיגרו)

צנחן רחיפה נהרג הערב (שבת), לאחר שהתרסק בשדה מוקשים, סמוך למצוק באזור היישוב מבוא חמה שבדרום ברמת הגולן. מסוק מגן דוד אדום שהגיע למקום איתר את הצנחן, אך לא הצליח לנחות ולהגיע אליו בשל המוקשים. כוח של יחידת החילוץ וההצלה של חיל האוויר (669) וכוחות הנדסה השתתפו במאמצי החילוץ, שהיו קשים הן תנאי השטח והן בשל רדת החשיכה.

רופא צבאי שהצליח להגיע אליו נאלץ לקבוע את מותו. לטענת צוותי החילוץ שפעלו במקום, הצנחן היה מחובר עדיין למצנח, וככל הנראה הוא מת בזמן שפגע בקרקע. הגופה תפונה באמצעות מסוק צבאי, מאחר שמדובר בשטח קשה לגישה.

בחודש שעבר נפצעו שלושה צנחני רחיפה בתאונות שונות. צנחן אחד נפצע באורח בינוני כשהתרסק באזור המושב כפר רות, סמוך למודיעין. עוד באותו היום, נסחפו מדריך צניחה וחניך שגלשו במצנח רחיפה אל מצוק בנתניה. הם נלכדו על צלע ההר, וכוחות חילוץ שהגיעו למקום חילצו אותם לבית החולים.

שדות המוקשים באזור מבוא חמה לא מבשרים טובות עבור צנחנים באזור: לפני כחצי שנה חילצו חיילי יחידת הנדסה, בסיוע כוחות מוסקים, צנחן רחיפה נוסף שהתרסק בשדות המוקשים הסמוכים ליישוב. שני צנחנים אחרים שהבחינו בו חברו אליו ודיווחו על פציעתו.

(עדכון ראשון: 19:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully