וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאיימת: "אין יותר מקום ליד רכה בהפגנות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.4.2011 / 10:16

30 מפגינים ו-19 אנשי ביטחון נהרגו אתמול בסוריה ביום הפגנות סוער, וכעת המשטר משנה גישה. כוחות הביטחון במדינה הודיעו כי "אין יותר מקום לגילוי יד רכה וסבלנות באכיפת החוק"

לאור הפגנות המחאה האלימות שאירעו אתמול ברחבי סוריה, במהלכם נהרגו 30 מפגינים ו-19 אנשי כוחות הביטחון, פרסם היום (שבת) משרד הפנים הסורי הודעה שבה הבהיר כי לא יאפשר לפגוע בביטחון ובסדר הציבורי תחת אמתלה של קיום הפגנות. לדבריו, מספר אנשים חדרו לשורות המפגינים כדי לעורר מלחמת אחים ולפגוע באחדות הלאומית הסורית.

"בשבועות האחרונים יצאו קבוצות של אזרחים להפגין במספר אזורים במדינה, בעיקר בימי שישי, ויצאו בדרישות שונות שקיבלו מענה מיידי מצד השלטונות. מספר אורחים חיצוניים לא קרואים התגנבו להפגנות ולהלוויות והחלו לירות לכל עבר", נכתב בהודעת משרד הפנים שהוסיף כי אותם אנשים הוסתו על ידי ערוצי הלווין ואתרי האינטרנט.

"התברר כי אותם אנשים אינם מעוניינים ברפורמות ולא מעניינות אותם הדרישות העממיות. הם הציתו מוסדות רשמיים, היכו חיילים ואנשי ביטחון והובילו לכך שרבים מתוכם נהרגו ונפצעו. משרד הפנים קורא לאזרחים שיבינו באמת מה שקרה, שיתנערו מאותם אנשים ושיסגירו אותם על מנת שיועמדו לדין. בכך נגלה מה מטרתם האמיתית. המשרד מודיע כי אין יותר מקום לגילוי יד רכה וסבלנות באכיפת החוק, שמירת ביטחון המדינה והאזרחים וההגנה על הסדר הציבורי".

אתמול הפגינו כ-2,000 בני אדם בעיר חמאת שבמערב סוריה נגד הנשיא בשאר אסד. עדי ראייה דיווחו כי שוטרים השתמשו בגז מדמיע ובזרנוקי מים כדי לפזר את המפגינים, שהתאספו בעיר העתיקה. המהומות האלימות התחדשו אתמול בתום תפילות יום השישי. ועל פי דיווחי עדי ראייה, עשרות נהרגו בעיר דרעא מירי כוחות הביטחון. המפגינים בעיר הציתו אמש מבנה השייך למפלגת הבעת' - וניתצו פסל של באסל אסד, אחיו המנוח של הנשיא בשאר, כך דיווחו עדי ראייה בעיר.

גם בעיר חרסתה, הסמוכה לדמשק, דווח על אש חיה שנורתה מצד כוחות הביטחון במדינה לעבר מפגיני אופוזיציה בהפגנות שנערכו תחת הכותרת "הפגנות העמידה האיתנה", המבקשות להעניק לציבור זכויות וחירויות נוספות. הפגנות נרשמו גם במחוז חסכה, בעיר עמודה, בלאדקיה, ובעיר קאמישלי שבמזרח המדינה, המיושבת בעיקר על ידי כורדים, בה נשמעו צעקות רבבת המפגינים כי "התנועה הכורדית היא המייצג הלגיטימי היחידי של הכורדים בסוריה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully