וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת דיבה נגד גולדסטון: "עיוות פעולות צה"ל"

7.4.2011 / 6:00

המאבק בדו"ח גולדסטון מגיע גם לבתי המשפט. ביוזמת ח"כ דני דנון וח"כ רונית תירוש יגישו עורכי דין יהודיים בארה"ב תביעת דיבה נגד השופט. "הדו"ח הסב נזק לישראל ולתדמיתה"

עורכי דין אמריקאים יהודים יגישו בשבוע הבא תביעת לשון הרע נגד השופט ריצ'רד גולדסטון, בעקבות הדו"ח שהוא פרסם ומאמר ההתנצלות שלו בוושינגטון פוסט. היוזמה לתביעה הגיעה מח"כ דני דנון (ליכוד) שאליו הצטרפה גם ח"כ רונית תירוש (קדימה), בעקבות העובדה שלדבריו גולדסטון הודה במאמרו שהדו"ח הסב נזק למדינת ישראל באו"ם ולתדמיתה.

דנון, השוהה בימים אלו בארצות הברית, גייס סוללת עורכי דין אמריקאים יהודים שיגישו בהתנדבות את התביעה לבית המשפט המחוזי בניו יורק. המהלך נגד גולדסטון יבוצע בשני שלבים: הראשון הוא התביעה בארצות הברית. בשלב השני, תתגבש תביעה גם בישראל, שתוגש לגולדסטון אם הוא יגיע לישראל.

בין היתר, דנון ועורכי הדין דורשים בכתב התביעה התנצלות רשמית ופיצוי כספי סמלי למדינת ישראל. "התביעה הייצוגית מאשימה את השופט גולדסטון בעקבות הדו"ח שנכתב על ידו ופורסם ב- 15 בספטמבר 2009 ובו תלונה וטענה שהוציאה דיבה, כאשר הוא האשים ועיוות את פעולות צבא ההגנה לישראל במהלך מבצע עופרת יצוקה בינואר 2009", נכתב בכתב התביעה שעליו חתומים עו"ד סטיב גולדברג, והח"כים דנון ותירוש.

לדברי דנון, "דו"ח גולדסטון זה עלילת דם מודל 2010. התמונה המעוותת שגולדסטון יצר על מדינת ישראל פגעה, פוגעת ותיפגע בישראל ואזרחיה עוד עשרות שנים. התנצלות פומבית בכל מדינה אולי תמזער את הנזק שנגרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully