וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת המבקר תורחב לנסיעות שרים וסגניהם מ-2006

5.4.2011 / 15:53

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס הודיע בוועדה לביקורת המדינה כי יבדוק נסיעות שרים וסגניהם החל משנת 2006. גם נסיעותיו של רה"מ נתניהו ייבדקו. "אין בביקורת השפעות פוליטיות"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הודיע היום (שלישי) בישיבת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, כי יבדוק את נסיעותיהם ושהותם של שרים וסגני שרים בחו"ל על חשבון גורמים פרטיים. המבקר החליט להרחיב את הבדיקה כך שתכלול גם שרים וסגניהם החל משנת 2006, כלומר בשתי הממשלות האחרונות. כמו כן, ייבדקו נסיעות ראש הממשלה. חברי הכנסת ויתרו על ההצבעה, וכולם הסכימו להודעת המבקר.

"כל החלטה שתתקבל חייבת להיות ישימה. היא צריכה לאפשר לאנשי הביקורת לבצע אותה בזמן סביר", אמר המבקר. "צריך להיות גם ברור שיהיה שוויון והגינות בהתייחסות למבוקרים, כי לולא כן הביקורת היא חד צדדית וגם מי שיעסוק בה יתנער ממנה". לדברי לינדנשטראוס, "הביקורת שלנו מצטיינת בכך שאין השפעות פוליטיות בעניין הביקורת. אין צורך בהחלטה, כאשר יש למבקר החלטה והסבר למה הוא פועל על פי החוק שמסמיך אותו".

המבקר אמר כי יקיים "בדיקה בנושאי ניגוד עניינים בממשלות ישראל, בשלב זה, החל משנת 2006. החלטתי שלא ללכת אחורה עשר שנים, מפני שיהיה קשה מאוד לבצע זאת". הוא הוסיף כי החקירה תעסוק בכלל ההליכים הנוגעים בעניין, "לרבות נסיעות של שרים וסגני שרים ומימון נסיעתם ושהותם שם על ידי גורמים פרטיים. הנושאים הללו הם בסמכות בדיקה של מבקר המדינה".

"נעבור על תיקים, תחקירים ועדויות"

המבקר אישר כי גם נסיעותיו של ראש הממשלה ייבדקו. "במסגרת הבדיקה נעסוק, בין השאר, בבדיקת מידע הכולל מסמכים על נסיעתו של ראש הממשלה לחו"ל ושהותו שם. הנחיתי את צוות המשרד להתחיל מיד בבדיקה ולעשות מאמץ לסיימה בהקדם". לדבריו, "נעבור על תיקים, חוקים, תחקירים, נזמין עדויות ונכין חוות דעת. אם נראה שאנחנו מתקשים בדברים לא נהסס לבוא ולומר זאת. לדעתי הדרך שבחרנו היא סבירה ולא ארוכה מדי, כולל עדויות".

מוקדם יותר היום, אישרה הוועדה לביקורת המדינה מחדש, פה אחד, הענקת סמכויות של ועדת חקירה לנחום לוי, יועצו של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. הרחבת הסמכויות תשמש בין היתר עבור חקירת פרשת "ביבי-טורס". היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, הביע את הסתייגויותיו מדרישת חברי הוועדה כי המבקר יבדוק גם את נסיעות השרים וחברי הכנסת בעשור האחרון. ינון הבדיל בין בדיקת נסיעותיהם של שרים וסגני שרים בהווה ובעבר, אליה לא התנגד, ובין בדיקת נסיעות של ח"כים, בנימוק שחברי הכנסת ו-ועדות הכנסת, כולל ועדת האתיקה, לא היו נתונות עד כה תחת פיקוחו של המבקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully