וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים: "השבתת הרכבת בדרום משבשת את חיינו"

5.4.2011 / 12:43

השבתת קווי הרכבת מדרום לתל אביב לצורך עבודות תשתית פוגעת בסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון. "גם כשאין שביתות יש איחורים". רכבת ישראל: "העבודות יביאו למהפכה לתושבי הדרום"

הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע מתלוננים כי השבתת רכבת ישראל משבשת את חייהם. ליאת, סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים, סיפרה לוואלה! חדשות כי מתחילת השנה כמעט כל חודש, יש כמה ימים או אפילו שבוע שלם של השבתה. "מעבר לזה", הוסיפה, "גם כשאין שביתות יש איחורים גדולים, בעיקר בשעות הערב. איחורים של 28 או 29 דקות שאנו לא זכאים עבורם אפילו לפיצוי. זה לא לעניין כי אנחנו תלויים בהן ואין תחרות בשוק. אני נאלצת למצוא לעצמי סידור לישון שבוע בתל אביב כדי לא להיות תלויה באוטובוסים, כי גם האוטובוסים בתקופות כאלו מלאים עד אפס מקום וזה לוקח הרבה יותר זמן".

בשל עבודות תשתית הופסקה אתמול (שני) תנועת הרכבות מתל אביב דרומה בשני הכיוונים. העבודות, שמתבצעות במסגרת תוכנית הפיתוח של החברה, שיבשו את התנועה בקווים ת"א-באר שבע, באר שבע-דימונה, ת"א ראשון לציון, תל אביב-אשקלון ות"א-ירושלים. הקווים לא יפעלו עד ליום שישי הקרוב.

המרוויחים - חברות האוטובוסים

אי זמינותה של הרכבת מביאה סטודנטים רבים לעשות שימוש נרחב ברכביהם הפרטיים. אסף, סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטה, בילה אתמול שעות בפקקים בדרך מבאר שבע לאזור המרכז. אסף וחברו יצאו עם רכבם בשעה 18:30 מבאר שבע לבני ברק, במטרה להגיע לכנס מקצועי ו-"בילו" זמן ארוך ומיותר באינספור פקקים - בנסיעה שלהגדרתם הייתה מתוכננת להיות נסיעת רכבת. "זה לא עניין של עלויות - דלק מול רכבת, זה עניין של נוחיות ויעילות. בכל מקום שבו יכולנו להיתקע אתמול בפקק נתקענו וכעסנו. אני אמנם זועם בכל פעם שיש שיבושים ברכבת, אבל גם יודע שפרוייקט שיפוץ הקו הוא מורכב והכרחי. בעוד שנה, שתהיה לנו רכבת מהירה יותר ובתדירות גבוהה יותר - כולנו נשכח מהשיבושים והכעס".

ומיהם המרוויחים הגדולים מהשיבושים ברכבת? בעיקר חברות האוטובוסים שמתגברות את הקווים צפונה ודרומה במטרה לספק אלטרנטיבה לנוסעים. אורלי ארי, סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים מגיעה ללימודים בבאר שבע אחת לשבוע, לפעמים מחיפה ולפעמים מת"א. "השיבושים נותנים תחושה שאי אפשר לסמוך על הרכבת, אני נוסעת באוטובוסים במקום הרכבת וזה ממש מעולה כי הם מתוגברים בקווים נוספים. חברת מטרופולין דואגת לנוסעים, מנצלת את ההזדמנות להרוויח וזה טוב לנו", אמרה ארי.

בין הפתרונות המגוונים והיצירתיים לבעיית השיבושים בקו הרכבת, בולט מכולם לוח הטרמפים המתנוסס בקמפוס האוניברסיטה. סטודנטים רבים מתאמים ביניהם נסיעות בתשלום סמלי ברכב הפרטי, במטרה להתמודד עם חוסר הוודאות. מור דגן, סטודנטית שנה ג' לפוליטיקה וממשל חדלה מלעשות שימוש ברכבת כבר לפני שנה וחזרה לשימוש באוטובוס. הוריה מתגוררים בראשון לציון ובימי ראשון נוהגים להסיע אותה לתל אביב בשביל האוטובוס לבאר שבע. "השיבושים ברכבת הקטינו את תדירות הביקורים שלי בבית הוריי, סיפרה. ובזמן האחרון אני ורבים מחבריי מעדיפים לעשות שימוש בלוח הטרמפים במקום אוטובוסים שגורמים לנו לאחר לשיעורים או רכבות שמעולם לא מגיעות".

מרכבת ישראל נמסר כי "עבודות הפיתוח לשדרוג הקו יביאו למהפכה לתושבי הדרום. העבודות נעשות במרץ וללא הפסק על מנת שכבר בתחילת 2012 נוכל לפתוח את קו הרכבת המשודרג לדרום אשר יקצר את משך הנסיעה, יאפשר להכפיל את כמות הרכבות ולהפעילן 24 שעות ביממה". עוד נמסר בתגובת הרכבת כי "לקראת ההחלטה על מועד סגירת הקו לבאר שבע, עמדה רכבת ישראל בקשר ישיר עם גופים אקדמיים ועם צה"ל, על מנת לתאם תאריכים מתאימים שלא יפגעו ברבבות הסטודנטים ועל מנת לאפשר לצבא להיערך מידו לפתרונות עבור החיילים. בכל סגירה מקצה רכבת ישראל עשרות אוטובוסים לחברות התחבורה הציבורית ומפעילה שאטלים עבור נוסעיה. יחד עם זאת, ברור לנו כי אין תחליף לרכבת וכי נגרמת לנוסעינו אי-נוחות בשל סגירת הקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully