וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב חוגג 101: "הוא כמו אברך צעיר"

מוטי לוי

4.4.2011 / 17:31

אחד ממנהיגיה הרוחניים של היהדות החרדית, הרב יוסף שלום אלישיב, מציין את יום הולדתו ה-101. מקורביו מספרים כי גם בגילו המתקדם ממשיך הרב ללמוד במרץ, "כאילו היה בן 30"

הרב יוסף שלום אלישיב, ממנהיגיה הרוחניים הבכירים של היהדות החרדית, יחגוג הערב (שלישי) את יום הולדתו ה-101. גם בשנה האחרונה לא הפסיק הרב הישיש לספק כותרות לרוב. יותר מכל תיזכר השנה החולפת בזכות התייחסותו לפרשיית גיורי צה"ל, כאשר תקף את מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, על הכשרתם. אחד ממקורביו סיפר לוואלה! חדשות כי "אנו לא מציינים את יום ההולדת בכלל. הוא נגד כל הנושא הזה של יום הולדת". מקורבו הוסיף עוד כי בריאותו של הרב טובה וכי "יש לו קצת כאבים ברגליים אבל מעבר לזה הכל בסדר גמור".

הרב אלישיב נולד בשנת 1910 בעיר שאולאי שבליטא. בשנת 1924 הוא עלה עם הוריו וסבו לישראל ומאז הוא מתגורר בירושלים, בה מכהן כרב בית כנסת "תפארת בחורים" בשכונת מאה שערים.

הרב עו"ד דב הלברטל, מבאי ביתו של הרב אלישיב, סיפר כי "הרב באופן בסיסי הוא כמו אברך צעיר. הוא במלוא כוחו התורני ובמלוא יכולותיו ולמעשה כשזה רק מתאפשר לו מבחינה בריאותית הוא יושב ולומד באותו מרץ ובאותן איכויות כאילו שהוא היה בן 30. ה-101 לא מציין אצלו בכלל גיל. חכמים ככל שהם מתבגרים מתווספת להם דעה".

"עולמו הוא דף הגמרא ובעולם הזה אין שום משמעות לגילו", אמר הלברטל. "בעולם הזה הוא אותו הרב אלישיב, הגדול מכולם. החידוש הגדול בגיל שלו הוא שאין בו שום חידוש או שינוי. הרב הוא אדם שכל שנותיו הם ללא חידוש וכל שנותיו הם חידוש אחד גדול", הוסיף.

יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי, שפגש את הרב אלישיב מספר פעמים בשנה החולפת סיפר כי "התחושה כשאתה נמצא לידו היא כמו התחושה שאני מרגיש כשאני נמצא ליד מרן הרב עובדיה, שאתה גונב לו את הזמן. גם אם הם מקבלים אותך בסבר פנים יפות ועונים לך אתה מרגיש שאתה גוזל להם את הזמן ומבזבז להם את שעות הלימוד והכתיבה התורנית". לדברי דרעי "מהמעט שהייתי אצלו בשנה החולפת אני יכול להגיד שמבחינה מנטלית הוא אותו הרב אלישיב שהכרתי כל השנים. הוא צלול וחד, קולט את העניין המדובר עמו ומיד נותן תשובות בבהירות מוחלטת. הוא ממשיך את סדר יומו המדהים כרגיל. קם באמצע הלילה ולומד ממש כמו בחור ישיבה צעיר" סיפר דרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully