וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של ריבן: הדלקת המשואה תנציח את זכרו

עידן אבני ומוטי לוי

3.4.2011 / 20:25

סער שפירא, שהתנדב לצד ריבן במכבי האש, התרגש נוכח ההודעה שהוא נבחר להדליק משואה ביום העצמאות לזכר חברו. סבו של מוישי שניצל מהפיגוע בהודו שידליק משואה: "קידוש השם"

"אני מאוד מתרגש, עדיין לא עיכלתי עד הסוף", כך אמר היום (ראשון) סער שפירא בן ה-17, חברו של הנער אלעד ריבן שנספה בשריפה בכרמל על הבחירה בו להדליק משואה ביום העצמאות. "המפקד שלי, אבי כהן, התקשר ואמר לי שרוצים שאני אדליק משואה. האמת שלא שאלתי יותר מדי שאלות. אני מבין את הנסיבות, צריך להנציח את המורשת של אלעד ולהמשיך להתנדב. נראה לי שזה לא רק למכבי האש אלא בכלל להתנדבות", הוסיף שפירא.

שפירא מתנדב ב"צופי האש" כבר שנתיים והוא מכיר את ריבן מאז ימי בית הספר היסודי. מבית הספר בו למדו הוא נותר האחרון שנשאר להתנדב. "היינו חמישה ואחרי המוות של אלעד, נשארתי לבד. כנראה שהבינו את הסכנות", הסביר שפירא. אך הוא נותר נחוש להתנדב ולתרום: "אני חושב שצריך אותנו. ראיתי שיש צורך אז נשארתי. מאז יצא לי לכבות כמה שרפות, זה חלק מהשגרה שלנו. בעקבות המקרה גם יש עלייה גדולה בכמות המתנדבים. המפקדים שלנו אבי כהן ויחיאל אמסלם מובילים את הפרויקט שהוא מאוד חשוב", סיכם שפירא.

בין מדליקי המשואות השנה, נמצא גם שמעון רוזנברג, סבו של מוישי, בנם של שליחי חב"ד שנרצחו בפיגוע במומבאי. רוזנברג סיפר כי בכוונתו להדליק את המשואה יחד עם נכדו מוישי. רוזנברג אמר כי מדובר בקידוש השם. "הדלקת המשואות השנה מתקיימת בסימן של ערבים זה לזה. שליחי חב"ד בעולם שמוסרים את נפשם, הם ההתגשמות של הערבות ההדדית הזו וגבי וריבקי, שנרצחו בשליחותם, היו הסמל שלה". רוזנברג הוסיף כי "מוישי הוא אוד מוצל מאש, וזה סמלי מאוד שהוא ידליק את המשואה. האש מסמלת את ההתמדה ואת ההמשך, כי את האהבה ואת ההתלהבות הזאת אי אפשר להפסיק".

שאר מדליקי המשואות הם כלאי אריג' ארכאב, עובדת סוציאלית דרוזית המייצגת את שירות בתי הסוהר; יובי תשומה, פעילה חברתית בגרעין של צעירים מתנדבים ממשפחות של יוצאי אתיופיה - "חברים בטבע"; עומר בר-לב, יו"ר "אחרי - נוער מוביל לשינוי" מזה 13 שנה בהתנדבות; גדי בשארי, שהקים במימונו את "מתוק בלב" העוסק בפעילות של נתינה לחיילים, לילדים בעלי נכויות ולעולים חדשים וד"ר זאב דשבסקי, נשיא "מחניים", עמותה להקניית תרבות יהודית-ציונית לעולים, שבעבר הקים בחשאי במוסקבה חוג ללימוד עברית לצעירים. כמו כן, מיכאל גולדמן, ששימש כקצין משטרה בזמן משפט אייכמן והצטרף לצוות של גדעון האוזר, התובע במשפט' ידליק משואה לציון 50 שנה למשפט אייכמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully