וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים קשים בחוף השנהב: "כולם כאן מבועתים"

העימותים בין נאמני הנשיא הנבחר אווטרה לבין תומכיו של הנשיא המכהן גבאגבו מתרכזים כעת בעיר המרכזית אבידג'אן, שם נערכים קרבות אלימים במיוחד. הצלב האדום: 800 הרוגים בשבוע האחרון

קרבות קשים ממשיכים להתחולל הלילה (שבת) באבידיג'אן, העיר הגדולה ביותר בחוף השנהב, בין התומכים בנשיא אלסנה אווטרה מול נאמני יריבו המסרב לעזוב את השלטון, לורן גבאגבו. כוחותיו של אווטרה הצליחו לחולל בימים האחרונים מפנה בלחימה וכעת הם צרים על מתחם הנשיאות בעיר.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי על פי נתוני הצלב האדום, בשבוע החולף נהרגו במדינה לפחות 800 בני אדם במהלך העימותים. דוברת הצלב האדום סיפרה לרשת BBC כי היקף האלימות והטבח בשבוע האחרון גדול ומזעזע במיוחד, והוסיפה כי היא "מפצירה בשני הצדדים לזכור את המחויבות שלהם כלפי שלום האזרחים."

תושבים בעיר אבידג'יאן סיפרו לרשת BBC כי הם חוששים מאוד לביטחונם. "אנחנו מפחדים לצאת מהבתים. שמענו הרבה יריות מגיעות מכל כיוון, והפעם זה יותר חזק מהימים הקודמים. אנחנו לא יודעים אם זה טילים או פצצות מרגמה. כולם כאן מבועתים".

"לגבאגבו אין שום כוונה לוותר"

מאגו טריזן, רופא מארגון "רופאים ללא גבולות" הנמצא בחוף השנהב סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא טיפל בלפחות 80 בני אדם ביומיים האחרונים, רבים מהם סבלו מפציעות ירי. לדבריו, "הרוב היו גברים צעירים, אבל אני לא יודע האם מדובר באזרחים או בלוחמים".

מוקדם יותר אמר יועצו של הנשיא גבאגבו כי "אין לו שום כוונה לוותר על כסאו". לדבריו, גבאגבו מוכן לנהל דיאלוג עם יריביו. הוא ציין כי שוחח לפני זמן קצר עם גבאגבו, שנמצא "במקום בטוח" במדינה. עם זאת, סירב היועץ למסור אם הוא שוהה כעת באבידג'אן.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קרא אמש לגבאגבו לחדול באופן מיידי ממעשי האלימות, ולוותר על השלטון במדינה. באן אמר כי על גבאגבו למסור את סמכויותיו לידי אלסנה אווטרה, הטוען שניצח בבחירות שנערכו במדינה, והבהיר כי "מי שנוקט באמצעים אלימים ומפר זכויות אדם יישא בתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully