וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שעת כדוה"א": ב-20:00 מכבים את האור למשך שעה

אריאל נוי

24.3.2011 / 18:27

ברחבי המדינה יציינו הערב החל מהשעה 20:00 את "שעת כדור הארץ" ויכבו את האורות בבתים, במשרדים ובמפעלי תעשייה. בעולם יציינו את האירוע בשבת. האירוע בכיכר רבין בת"א בוטל

ארגוני הסביבה, מפעלי תעשייה, רשויות מקומיות ואזרחים רבים יציינו הערב (חמישי) החל מהשעה 20:00 את "שעת כדור הארץ" ויכבו את האור למשך שעה אחת במטרה להגביר את המודעות לצמצום צריכה באנרגיה, לשימוש מושכל בה ולהשפעותיה על אקלים כדור הארץ. ברחבי העולם יציינו השנה את האירוע ביום שבת הקרוב, בכ-131 מדינות, זו השנה הרביעית. עם זאת, בישראל הוחלט להקדים את המאורע בכדי להימנע מחילול שבת.

האירוע המרכזי שהיה אמור להתקיים הערב בכיכר רבין בתל אביב בוטל עקב מזג האוויר. באירוע היו אמורים להתקיים מופעים שהחשמל עבורם יופק באמצעות מתקני דיווש גלגלים שיוצבו במקום.

"'שעת כדור הארץ' הוא בראש ובראשונה פרויקט חינוכי, החותר להגביר את המודעות לאיכות הסביבה ולתפקיד האדם בשמירה על משאבי הטבע", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. "מטרתו העיקרית היא להעלות לתודעת הציבור את בעיית ההתחממות הגלובלית וכיצד צריכה מבוקרת של אנרגיה יכולה להשפיע לטובה על מגמת ההתחממות". עוד נמסר כי, "המסר הגלובלי מדגיש את האחריות האישית של כל אחד מאיתנו לנקוט פעולה פשוטה, אפקטיבית ומשמעותית, לצמצום הפגיעה באקלים כדור הארץ".

את אירועי "שעת כדור הארץ" מקדמת פעילות הסברה נרחבת במערכות החינוך העירוניות, במרכזים הקהילתיים, במועדוני הקשישים, בתנועות הנוער, במוסדות התרבות ובמקומות הבילוי. במקביל נערך קמפיין תקשורתי ופרסומי, המבקש לרתום שותפים רבים ככל האפשר לכיבוי האורות למשך שעה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully