וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצות מרגמה המכילות זרחן נורו לחוף אשקלון

יהושע בריינר ורמי שני

23.3.2011 / 20:00

פצצות מרגמה המכילות זרחן נורו לעבר שטחי מועצת חוף אשקלון. ישראל צפויה להגיש תלונה לאו"ם בנושא. על רקע המתיחות מחר לא יתקיימו לימודים באשדוד

המתיחות בדרום: פצצות מרגמה נורו הערב (רביעי) לעבר שטח המועצה האזורית חוף אשקלון. הן נפלו בשטחים פתוחים ועד כה לא דווח על נפגעים או על נזק. החבלנים שבדקו את פצצות המרגמה קבעו, כי חלקן הכילו זרחן, נשק האסור לשימוש על פי החוק הבינלאומי. חבלנים של המשטרה מפנים בשעה זו את המרגמות שנורו.

פצצות מרגמה המכילות זרחן אינן שונות משמעותית מפצצות מרגמה רגילות, והנזקים שנגרמים למי שנחשף לפצמ"ר המכיל זרחן הינם קטנים. כמות הזרחן בפצמ"ר בדרך כלל אינו גדול ויכול לגרום לגירויים קלים בעור למי שבא עימו במגע, אך לא לנזק גופני משמעותי. על פי הדין הבינלאומי, חל איסור להשתמש בזרחן בקרבת אזרחים וישראל צפויה להגיש תלונה לאו"ם בנושא.

מטרתן של פצצות הזרחן היא בעיקר להגביר את אפקט הבעירה של חומר נפץ. עם זאת, ייתכנו מצבים בהם אדם שיבוא במגע עם כמות גדולה של זרחן יסבול מכוויות קשות.

השיבושים במערכת החינוך בדרום יימשכו

בתוך כך ונוכח ההסלמה, מחוז דרום במשרד החינוך הודיע הערב כי מחר לא יתקיימו לימודים בעיר אשדוד, וכמו כן תתקיים הערכת מצב בה יחליטו האם ההשבתה תמשך גם ביום שישי. בבאר שבע מתקיימות בשעה זו הערכות מצב בין העירייה לבין פיקוד העורף, וטרם התקבלה החלטה אם לקיים את הלימודים כסדרם.

בשעות הבוקר נפלו שתי רקטות גראד בלב שכונת מגורים בבאר שבע. כתוצאה מאחת הנפילות נפצעו שלושה בני אדם באורח קל. הנפילה השנייה לא גרמה לנפגעים או לנזק. במקביל נפלו שבע פצצות מרגמה במועצת האזורית אשכול.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לאירועים ואמר כי "צה"ל פועל ויפעל נגד ארגוני הטרור בעזה. אנו נגן בתקיפות ובנחישות על אזרחינו. שום מדינה לא היתה מוכנה לספוג ירי טילים מתמשך על עריה ועל אזרחיה". נתניהו הוסיף כי "ייתכן שהדבר יהיה כרוך בחילופי מהלומות, וייתכן שהדבר יימשך פרק זמן מסוים, אך אנחנו נחושים מאוד למנוע מארגוני הטרור את היכולת לפגוע באזרחינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully