וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: מערכות תקשורת יקרסו ברעידת אדמה בישראל

23.3.2011 / 12:00

האם מערכות התקשורת בישראל מוכנות לרעידת אדמה? דו"ח חדש של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס חושף כי אזור אחד בארץ צפוי להיפגע יותר מאחרים

האם גם בישראל, כמו ביפן, ימשיכו חיבורי האינטרנט לפעול במקרה של רעידת אדמה חזקה? כלל לא בטוח. דו"ח מבקר המדינה בנושא עמידות מבנים ותשתיות ברעידות אדמה צופה מצב עגום למתקני תקשורת, בייחוד בצפון מדינת ישראל. פגיעה באלה עשויה לפגוע בכלל תשתיות התקשורת במדינה, וליצור תקלות שתמשכנה שבועות.

"צפוי להיגרם נזק ל-25 אחוזים ממתקני הבקרה והמיתוג ול-25 אחוזים מהאנטנות הסלולריות הנמצאות על גגות הבתים בערים בית שאן, טבריה, צפת, עפולה, נצרת, חיפה וירושלים וב-25 יישובים אחרים" נכתב בדו"ח. ולא רק תשתית הסלולר תהיה בבעיה -"עשוי להיגרם נזק ניכר ל-25 אחוזים מהמשדרים בתחנות טלוויזיה ורדיו בצפון".

מעבר לכך, קובע הדו"ח כי עקב רעידת אדמה, כ-25 אחוזים מעובדי חברות התקשורת בצפון עשויים להיעדר מעבודתם. והתוצאה? תקשורת – הן בזק והן בינלאומית -בצפון עשויה להיפסק לשמונה שעות, כשגם בשאר האזורים עלולים להיות שיבושים. מבקר המדינה צופה גם שיבושים בשידורי רדיו וטלוויזיה בצפון למשך שבועות, ושיבושים בתקשורת הבינלאומית.

תגובות

במשרד התקשורת הגיבו על הדו"ח באומרם כי "משרד התקשורת יחד עם גורמי ממשלה נוספים, שוקד על מיפוי המתקנים והשירותים החיוניים בענף התקשורת בחירום, שיאפשרו היערכות ושרידות של מערך התקשורת בישראל. העבודה מקיפה תחומים רבים, הן בשגרה והן במצבי חירום לרבות אסונות טבע ובפרט, רעידות אדמה בימים אלה ממש עומד המשרד בפני התקשרות עם חברה חיצונית, מומחית לנושאים אלה, לשם עדכון "תרחיש הייחוס" במקרי חירום."

בשיחה עם וואלה! TECH הסביר יועץ בכיר למנכ"ל המשרד, נתי ביאליסטוק כהן כי למרבית התשתיות בישראל יש גיבויים אפקטיביים. כך, למשל, לדבריו של ביאליסטוק כהן לא יהיה צורך לנתב את תשתית הסלולר לטובת שירותי חרום, כפי שקרה ביפן, פשוט כי בישראל שירותי החרום עובדים עם מערכות קשר נפרדות. בעתיד, צפויות המערכות האלה אף לעבוד יחד במקרי חרום, כדי לשפר את הקשר בין שירותי החרום השונים.

ומה עם האינטרנט? לדבריו של ביאליסטוק כהן, תשתיות הרשת בארץ -הן הפנימיות והן אלה היוצאות החוצה – מגובות, כששירותי החרום אף יודעים לתעדף מתקנים אסטרטגיים כמו אלה שבהם נכנס לארץ הכבל התת-ימי שמחבר את ישראל לעולם. וגם אם הכבל הזה נופל, אין זה אומר שלא יהיה אינטרנט – שני כבלים נוספים, ישנים יותר אך פעילים, יוכלו לספק גיבוי חלקי לרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully