וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מג'ומס: ח"כ אורון יעזוב היום את הכנסת

פנחס וולף

23.3.2011 / 5:20

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, יגיש הבוקר את מכתב התפטרותו מהכנסת, לאחר שירות ציבורי של מעל 20 שנה. הקולגות במשכן הביעו תקווה שישוב לחיים הפוליטיים. "הציבור החמיץ את ג'ומס"

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, יגיש הבוקר (רביעי) מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין וייפרד מהמשכן. בשעה 10:00 הוא יגיש את מכתב ההתפטרות בלשכתו. כעבור שעתיים ריבלין ואורון יישאו דברי פרידה במליאת הכנסת.

אורון (ג'ומס) נבחר לכנסת לראשונה לבחירות לכנסת ה- 12 בשנת 1988 מטעם מפ"ם שהפכה בהמשך הקדנציה למרצ. בעת כהונת אהוד ברק כראש הממשלה הוא כיהן כשר החקלאות במשך כמעט שנה, עד לפרישת מרצ. הוא שב לכנסת לאחר בחירות 2003. היה פעיל בוועדת הכספים ובכנסת ה- 17 כיהן כיו"ר ועדת האתיקה. לפני מספר חודשים הוא הודיע על כוונתו לפרוש מהכנסת בסוף המושב שיסתיים בסוף השבוע הבא. במקום אורון תשוב לכהן בכנסת ח"כ זהבה גלאון, ואילו הוא יישאר יו"ר מרצ.

לקראת התפטרותו, יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין וחברי כנסת נוספים נפרדו ממנו בשיחה עם וואלה! חדשות. "ג'ומס הוא סמל, מקצוען ואידיאולוג אמיתי, אך בראש ובראשונה חבר ובן אדם", אמר ריבלין. "הפוליטיקה העכשווית לא הטיבה עמו. זמן רב מדי חלף עד שחבריו הכירו את בו כמנהיג, כמורה דרך בעל עמדות מוצקות, וכסוציאל-דמוקרט ללא סייג ושיור. עבורי, ג'ומס הוא ציוני שמאמין במוסריות של מדינת ישראל כמדינה יהודית, מבלי לראות בכך סתירה כלשהי לעמדותיו האוניברסאליות".

"איש רציני ודעתן גדול"

ריבלין הביע תקווה שג'ומס יתפנה בעתיד להקמת תנועה סוציאל-דמוקרטית אמיתית שתוכל להשפיע על החוויה והחברה הישראלית. "הכנסת מאבדת פרלמנטר מעולה, אך אולי הפוליטיקה הישראלית תרוויח מנהיג שיוכל לייסד מחדש את המחנה הסוציאל דמוקרטי, שקיומו חשוב גם למתנגדיו".

חברו למפלגה, יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, שמכיר אותו מעל ל-40 שנה אמר כי "הציבור הישראלי החמיץ את ג'ומס. יש לי תחושה שיחזור, אולי לא לכנסת אבל לממשלות בעתיד. תמיד הוא ראה עצמו מדריך וחניך בשומר הצעיר, ובאמת היה כזה. בניגוד להרבה אגו צנטרים, הוא תמיד שמר את עצמו בפרופורציה. הוא איש רציני ביותר ודעתן גדול".

"מדובר באדם ערכי שהוציא שם טוב לכנסת. חרוץ, שקדן, מעמיק ולא מיליטנט, מה שאולי היה קצת בעוכרו", אמר ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אורון התרכז במשנה חברתית-כלכלית. הוא מסוג האנשים שבדרך כלל אנשים מתגעגעים לנוכחותם במליאה ובוועדות".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully