וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליטה בשוק הגז: דומרני הואשם בסחיטה ואיומים

רמי שני

21.3.2011 / 15:28

הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד שלום דומרני ושבעה מאנשיו, בגין השתלטות אלימה על שוק הגז בדרום, תוך סחיטה ואיומים על עסקים מקומיים, הצתת רכבים של מתחריהם ושריפת חנויות

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג. עריכה: אמיר קוטיגרו)

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד שלום דומרני ושבעה מאנשיו, בעבירות של סחיטה באיומים, הצתה, הטרדת עד וקשירת קשר לביצוע פשע. המעשים המיוחסים לדומרני התבצעו במסגרת מאבקי שליטה על שוק הגז בדרום. כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין יואב עטר מפרקליטות מחוז דרום, מתאר כיצד דומרני ומקורביו היו מעורבים במאבקי כוח ושליטה בשוק חלוקת הגז בשדרות ובסביבתה.

בין היתר, דומרני ואנשיו הטילו את אימתם על עסקים מקומיים, בתחילה באמצעות איומים שהוגדרו "קלים", ולאחר מכן באמצעות איומים מפורשים. בין השאר, הנאשמים הציתו רכב וחנות של בעלי חברת גז, כדי למנוע ממנה להתחרות מול חברה אחרת, ומנעו מבעלי עניין נוספים להיכנס לשוק החלוקה באזור. בפעם האחרונה שנעצר דומרני, לפני שלושה שבועות, אמרו פרקליטיו, עורכי הדין משה שרמן ודוד יפתח, כי "גם המעצר הזה יסתיים בקול ענות חלושה".

עו"ד עטר מהפרקליטות, אמר היום כי רק בזכות התלונות שהוגשו על ידי הקורבנות שהיו נתונים לאיומיו של דומרני, ניתן היה לגבש את כתב האישום. לדברי עטר, התיק "מביא לידי ביטוי תופעה של עבריינים שמשתלטים על עסקים חוקיים, פוגעים בעיקרון התחרות - ובכך פוגעים גם בתושבי שדרות, שמצאו את עצמם, נוסף על צרותיהם, גם לצד חברת גז שהייתה מונופול והופעלה ע"י עבריינים".

לפני כחודש נחשפה על ידי המשטרה ורשות המסים פרשת הונאה באזור הדרום, שהיקפה הוערך בכמיליארד שקלים, בתום חקירה שנוהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית ויחידת להב. שלושה מהמעורבים בפרשה - אהרון ברנס, דוד שבת ושלמה עזרן - נחשבים לאנשיו של דומרני, והבוקר הגישה נגדם רשות המסים כתב אישום בגין מעורבות בפרשה, שכללה זיוף חשבוניות מס, השתלטות על חברות שהיו בקשיים, רישום חברות קש ומתן הלוואות בריבית.

דומרני אף נחשד כי תכנן, יחד עם אנשי העולם התחתון ריקו שירזי ועיזאת חמאד, להתנקש בחייו של פרנסואה אבוטבול, לאחר שהאחרון השתחרר ממאסרו. המשטרה העריכה כי שירזי ודומרני חברו כדי להשתלט על תחום הלבנת ההון והשוק האפור גם באזור השרון ורצו להיפטר מאבוטבול, ש"שלט" בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully