וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מיפן: "פחדתי שיותירו אותנו למות כאן"

בנאום לטלוויזיה היפנית סיפר ראש עיר ביפן הנמצאת בטווח הקרינה הרדיואקטיבית של הכורים שנפגעו בפוקושימה על המצב החמור בעירו. "יש מחסור חמור במזון, אנשים פוחדים לצאת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן דוד)

בעוד החשש מאסון גרעיני ביפן נמשך, הולכים ומתבהרים פרטים אודות ממדי האסון ההומניטרי במדינה, בדגש על האזור שהוגדר כסובל מקרינה רדיואקטיבית חמורה: ראש עיריית מינמיסומה, קטסונובו סקורי, שעירו נמצאת בתוך הטווח המסוכן, אמר אמש (שישי) כי "בימים האחרונים הורגש מחסור במזון בקרב האוכלוסייה הנמצאת בטווח. אנשים פחדו לצאת ולהגיע לקבל אוכל. פחדתי שיותירו אותנו למות כאן".

יפן מנסה להתאושש מרעידת האדמה והצונאמי, מרץ 2011. AP
262 רעידות משנה בעוצמה 5.0 בסולם ריכטר/AP

בנאום נרגש שנשא בטלוויזיה אמר סקורי כי "פחדתי, אבל לא יכולתי לתת לאנשינו למות. לכן, כשראש עיריית ניגטה הסמוכה, פנה אליי והציע לקבל לעירו את תושבינו, הסכמנו לאפשר לאלו הרוצים בכך לעבור לשם". בדבריו התייחס סקורי גם לאוזלת ידו של הממשל המרכזי ביפן, ואמר כי "מעבר האוכלוסיה לניגטה היה יוזמה של שלטון מקומי. לא מורגשת כאן מעורבות של השלטון המרכזי".

בתוך כך, סוכנות הגרעין היפנית דיווחה כי הנחת כבלי החשמל בכורים 1 ו-2 בפוקושימה תסתיים עד מוצאי שבת, והנחת הכבלים בכורים 3 ו-4 תסתיים עד יום ראשון. הנחת הכבלים נועדה לאפשר את הפעלתם של משאבות מים, שיאפשרו את קירור הכורים.

מניין ההרוגים באסון הטבע החמור מוסיף להאמיר. על פי נתונים רשמיים של ממשלת יפן, 6,911 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה, בגלי הצונאמי שהגיעו אחריה וברעידות המשנה. 10,316 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים. כמו כן, מאז הרעידה ביום שישי שעבר התרחשו לא פחות מ-262 רעידות משנה בעוצמה 5.0 ומעלה בסולם ריכטר.

(עדכון ראשוני: 19:58, 18.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully