וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמר פוגל בת ה-12: רוצים לשבור אותנו, לא יצליחו

שישה ימים לאחר שהוריה ושלושה מאחיה נטבחו בפיגוע באיתמר, ביקשה תמר פוגל בת ה-12 להעביר מסר. "כל הדברים שקורים לעם ישראל, זה לא שובר אותנו ואנחנו נמשיך להתיישב בארץ"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

תמר פוגל, בתם של אודי ורות פוגל ואחותם של יואב, אלעד והדס, שנרצחו בליל שישי שעבר בפיגוע בביתם באיתמר, סיפרה בראיון ששודר אמש (חמישי) בערוץ 2, כי להוריה "היה חשוב שלא יהיו הרבה סוגים בעם, שתהיה אחדות ושלא יהיו מריבות". תמר בת ה-12 שגילתה את גופות הוריה ושלושת אחיה, ביקשה שלא לשחזר את מראות הזוועה ובחרה להעביר מסר לפיו "כל הדבר הזה, וכל הדברים שקורים לעם ישראל – זה לא שובר אותנו ואנחנו נמשיך להתיישב בארץ. זה מה שהם רוצים בעצם, לשבור אותנו, אבל הם לא מצליחים".

במהלך הראיון התייחסה תמר למפגש הטעון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע לנחם את משפחתה מספר שעות לאחר שהוריה ואחיה הובאו למנוחות. לדבריה, "הוא אמר לי: 'הם רוצחים ואנחנו בונים, אנחנו בונים, בונים, רק ממשיכים'. אז אמרתי לו: ואחר כך אתם מפנים. עובדה. בשטח מפנים כל הזמן ובתוך הפינויים זה לא רק פינוי, יש גם מלחמה בין אחים".

על המעבר של משפחתה להתנחלות איתמר לפני שנה וחצי סיפרה תמר כי "לא הרגשנו פחד לחיות שם, ממש לא. כבר שש שנים לא היה כלום". בין המנחמים הרבים שהגיעו לבקרה השבוע הייתה גם אסתר פולארד, רעייתו של המרגל ג'ונתן פולארד. לגביו אמרה תמר כי "הוא שם כבר 28 שנה ואף אחד לא שם עליו. מדינת ישראל הזניחה אותו. הוא בסך הכל עזר לה, הוא צדיק שלא שונא את מדינת ישראל".

"הרוצחים לא פגעו בנשמות הטהורות"

תמר התייחסה גם לפינוי שעברה משפחתה מגוש קטיף בקיץ 2005. לדבריה, "גם בגירוש אנחנו לא נלחמנו. ההורים שלי אמרו: 'אנחנו יוצאים, אנחנו לא רוצים לריב עם אחים'. הם פשוט יצאו מהבית, לפני הגירוש אימא עשתה שלט גדול 'התנערי מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך', כאילו להגיד: עם ישראל, זה לא ישבור אותנו, אנחנו ממשיכים, אנחנו קמים, צומחים, ממשיכים לגדול, ממשיכים לבנות, להתרחב".

בתוך כך, בבית הכנסת ישורון בירושלים, התקיימה אמש עצרת לזכר הירצחם של חמשת בני משפחת פוגל בפיגוע באיתמר. ראש ישיבת אור עציון ומבכירי רבנות הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, אמר בעצרת כי "הרוצחים הנתעבים יכלו לפגוע רק בגופם, בנשמותיהם הטהורות הם לא יכלו לפגוע, הן נצחיות. אלה קורבנות ציבור, אלה שרצחו אותם רוצים לרצוח את כולנו ולשחוט את כולנו, אבל אנחנו נתגבר עליהם אין שום ספק בכך". הרב דרוקמן השווה בין הנרצחים לספרי תורה והביא את דברי התלמוד שאומרים כי "הגווילים נשרפים והאותיות פורחות באוויר".

הרב יהודה בן ישי, אביה של רות, סיפר כי בימים האחרונים אמר לאשתו ש"כל הכוחות האלה שמתעוררים ומחבקים ומביעים אהבה ושלום ורעות הם אודי ורותי". בן ישי אמר עוד כי "מצד אחד אנחנו חיים כאב, שהוא פגיעה בבשר החי, צער שאין שני לו, ומצד שני קשה להסביר, אבל אנחנו מרגישים שיש לנו את הכוחות וזה בא מהם ובא מבורא עולם. מהמקום הזה שבו את נמצאים אודי ורותי, תהיו איתנו מאוד קרובים. אנחנו הדרכנו אתכם, עכשיו אתם תדריכו אותנו איך להמשיך". בעצרת נכחו גם חברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) וזאב אלקין (ליכוד).

*בהכנת הידיעה השתתף מוטי לוי.

(עדכון ראשון: 21:00, 17.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully