וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז באיתמר: "ביטחון איתמר כביטחון תל אביב"

17.3.2011 / 17:04

במהלך סיור של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בזירת הפיגוע באיתמר אמר יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז, כי הוא סמוך ובטוח שמערכת הביטחון תלכוד את המרצחים. "מה שצריך תיקון - יתוקן"

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת קיימה היום (חמישי) סיור בבית משפחת פוגל שחמישה מבניה נרצחו בפיגוע באיתמר. במהלך הסיור אמר יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה), כי "בענייני ביטחון דין איתמר כדין תל אביב. אני סמוך ובטוח שמערכת הביטחון עושה כל שביכולתה כדי לתפוס את המרצחים ואני סמוך ובטוח שכך יהיה". לדברי מופז, "באיתמר יש מערכת ואמצעי ביטחון טובים. השאלה היא מדוע הם לא מנעו את הרצח הנורא. הצבא יסיים את התחקיר המלא ואני מאמין שמה שצריך להיות מתוקן - יתוקן".

במהלך הסיור סקר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, בפני חברי הכנסת את הנתיב בו עברו המחבלים מרגע חדירתם להתנחלות עד לבית המשפחה. לאחר מכן נכנסו חברי הכנסת לבית המשפחה וקיימו דיון פתוח ברחבה שממולו. "לא ייתכן שבטחון אזרחי המדינה ייפגע בגלל שיקולים פוליטיים, כאילו משפטיים", אמר מסיקה לח"כים. "הרדיפה הפוליטית בכסות משפטית פוגעת לא רק בשגרת החיים, בבנייה ובהקמת כיתות, אלא אפילו בביטחון. אני קורא ליו"ר הוועדה, חבר הכנסת שאול מופז, לחקור ביסודיות כיצד מנעו אמצעי הגנה מהיישוב ולדאוג לתקן העוולות הללו בהקדם. על ממשלת ישראל להקים חמישה יישובים על שם הנרצחים. זו התשובה האמיתית והנכונה לטבח", אמר מסיקה.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי אלמלא התנכלות היועצים המשפטיים, מניעת הקמת מרכיבי הביטחון והביקורת והעובדה כי שר הביטחון לא חתם על תכנית המתאר של איתמר, ייתכן שהטבח לא היה יכול להתרחש. "אני פונה ליו"ר הוועדה ומבקש לחקור את העניין ביסודיות", אמר בן ארי. ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי "עלינו להתאחד סביב הדרישה לאשר תב"ע ליישוב איתמר. לא מדובר בעניין פוליטי של ימין ושמאל, אלא בחלק בלתי נפרד מהגנה על תושבי המדינה". בנוסף לחברי הוועדה השתתפו בסיור גם אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, ומפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ניצן אלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully