וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ לישראלים: לצאת לאלתר מטוקיו

שישה ימים לאחר תחילת האסון, ומשרד החוץ מחמיר את אזהרת המסע ליפן. אזרחי ישראל נקראים לעזוב באופן מיידי את הבירה ולשקול יציאה מהמדינה. הרשויות ביפן: מניין ההרוגים והנעדרים - 14,650

רויטרס

(צילום: בועז ווליניץ ורויטרס; עריכה: רן צימט; קריינות: אביב אברמוביץ')

נוכח ההתפתחויות ביפן בעקבות רעידת האדמה, הפגיעה בתשתיות ובמתקני הגרעין, ממליץ הבוקר (חמישי) משרד החוץ לאזרחים ישראלים לצאת לאלתר מהבירה טוקיו. "מומלץ לצאת את טוקיו בהקדם לכיוון דרום המדינה ואף לשקול יציאה מהמדינה, שדות התעופה ושרות הרכבות פועלים, גם אם יתכנו שיבושים בלוחות הזמנים", נמסר בהודעה.

משמאל לימין: כורים 1 עד 4 בתחנת הכוח פוקושימה דיאיצ'י, 15 במרץ 2011. רויטרס
משמאל לימין: כורים 1 עד 4 בתחנה/רויטרס

כמו כן, אזרחי ישראל נקראים להימנע מנסיעות בלתי נחוצות ליפן עד להתבהרות המצב. "אנו קוראים לישראלים השוהים ביפן להישמע להוראות הרשויות היפניות, לעקוב אחר דיווחי התקשורת ולפנות לשגרירות ישראל בטוקיו בכל עניין", נמסר. במשרד החוץ מבקשים להדגיש כי ההחלטה לבקר או לשהות באזורים שנפגעו באסון "נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ואדם והיא על אחריותו הבלעדית".

ירון צ'רבין, אזרח ישראלי המתגורר עם משפחתו בטוקיו, סיפר הבוקר לוואלה! חדשות על החשש הגובר של תושבי הבירה ועל ההחלטה שקיבל לעזוב את העיר לעיר פוקוקה, מרחק שעתיים נסיעה משם. "המשפחות והחברים שלנו מחוץ ליפן הפעילו עלינו לחצים כבדים לעזוב את טוקיו", סיפר והוסיף כי "מלבד זאת, הרחובות של העיר ההומה בדרך כלל- ריקים כמעט לגמרי ויש תחושה מאוד מתוחה ולא נעימה. חלק מהחברות מאפשרות לעובדיהן לעבוד מהבתים או מחוץ אפילו לטוקיו, ומתחיל להיות קשה מאוד להשיג אוכל בעיר- המדפים במרכולים ריקים".

לדברי צ'רבין, רמת הקרינה באזור עולה, ותושבי בירת יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, מבינים כי הסיכון ממשי ומתקרב. "אנחנו עוקבים כל הזמן אחרי אמצעי התקשורת וצמודים לחדשות, אנחנו מבינים שלא מספרים לנו הכל, אבל אנחנו פה כבר הרבה שנים ומבינים את הלך הרוח של השלטון פה ביפן", אמר צ'רבין, "אנחנו לחוצים ואם יהיה צורך ניסע גם דרומה יותר מהמקום בו אנחנו נמצאים", סיכם.

כור פוקושימה ביפן. גרפיקה: דור הרשקוביץ, רויטרס
כור פוקושימה ביפן/רויטרס, גרפיקה: דור הרשקוביץ

בתוך כך, משטרת יפן הודיעה הבוקר כי המניין הרשמי של הרוגים ונעדרים באסון הצונאמי עומד כעת על 14,650, כ-1,000 יותר מההערכה הקודמת שניתנה רק כמה שעות קודם. לפי ההודעה, 5,321 גופות כבר זוהו, 2,383 פצועים נספרו, ועוד 9,329 בני אדם מוגדרים נעדרים. עם זאת, מוערך כי המספרים עוד ימשיכו לטפס, ככל שיתברר האובדן באזורים נרחבים שנחרבו לחלוטין ועדיין אין מידע מסודר לגביהם. לפי ההערכות המקומיות באזור האסון, עוד כמה עשרות אלפי בני אדם נעדרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully