וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין: יש הבדל גדול בין הכור בדימונה לכור ביפן

16.3.2011 / 19:41

מליאת הכנסת דנה בלקחי רעידת האדמה ביפן והח"כים התריעו מפני מצבו של הכור בדימונה, שלדבריהם "מיושן ולא מפוקח". השר בגין ענה: "מציע לא להלך אימים על הציבור"

בעקבות האסון ביפן, דנו הערב (רביעי) חברי הכנסת במליאה בכור הגרעיני בדימונה, במהלך דיון בהצעות לסדר על לקחי רעידת האדמה ביפן.

לדברי ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד), "הכור בדימונה הוא כור מיושן, שאינו נתון לפיקוח בינלאומי. הגיע הזמן לפתוח את הנושא לדיון ציבורי. אם יהיה פיקוח בינלאומי, אז אולי העולם יוכל לעזור לתושבי ישראל והאזור, אם נשקפת סכנה מהכור".

ח"כ דב חנין (חד"ש) קרא לפיקוח אזרחי על הכור הגרעיני בדימונה. "האסון ביפן מחייב להפנות את מבטנו לדימונה", אמר. "אי אפשר להמשיך ולהשלים עם היעדר בקרה וביקורת על פעילותו של כור גרעיני הסמוך כל כך לשבר הסורי אפריקאי. במקרה של אסון, הפגיעות הסביבתיות והבריאותיות עלולות להיות איומות. המחיר עלול להיות כבד מידי לאזרחי ישראל".

לדוברים השיב השר בני בגין, הממונה מטעם הממשלה על הטיפול בהיערכות לרעש אדמה. בגין אמר כי הוא "מציע לא להלך אימים על הציבור. הצופים שומעים על כור גרעיני פה ושם ואנו לא מדברים על גרעיני עפולה, אבל יש הבדל גדול. הכור בדימונה הוא בהספק של כמה עשרות מגה-וואט, לעומת הכור ביפן שהוא בעל הספק של אלפי מגה-וואט. הכור בדימונה נתון לפיקוח של ועדה, שיושבים בה גם נציבי ציבור. הפיקוח הדוק. יש לי ניסיון מסוים בתחום הזה. אפשר לבקש דיווח, אבל יש להיזהר בהטלת אימים על הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully