וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לא נמצא מטען אסור על המטוס האירני

לאחר שיחידה לאיתור חומרים אטומיים, ביולוגיים וכימיים סרקה מטוס שהמריא מאירן לסוריה, הודיעו שלטונות טורקיה כי על סיפונו היו רק 150 טון של מזון והוא המריא לסוריה

שלטונות טורקיה לא מצאו כל מטען אסור על המטוס האירני שאולץ לנחות בנמל התעופה בעיר דיירבקיר, בחשד שהוביל נשק לסוריה. יחידה לאיתור חומרים אטומיים, ביולוגיים וכימיים סרקה את המטוס ולאחר מכן הוא הורשה להמריא ליעדו -- חאלב שבסוריה. סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה, כי ממשלת טורקיה ציינה בהודעתה שמדובר בבדיקה שגרתית הנעשית מעת לעת וכי בבדיקה במטוס נמצאו 150 טון של מזון ולא נמצאו "חומרים האסורים על פי התקנות הבינלאומיות".

גורמים רשמיים בטורקיה מסרו כי על המטוס היו שני טייסים ועוד מספר אנשי צוות, אולם לא היו נוסעים. סלוק אונאל, דובר משרד החוץ הטורקי, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "המטוס קיבל היתר להמשיך בדרכו, לאחר בדיקה שגרתית". הוא ציין כי צוות החיפוש לא מצא "שום דבר בלתי חוקי" על המטוס. שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו אמר מוקדם יותר היום, כי מטוסים מאירן לסוריה חולפים בשמי טורקיה באופן שגרתי, ומדי פעם מטענם נבדק.

"החיפוש - הליך שגרתי"

קודם לכן דווח, כי הרשויות בטורקיה הורו למטוס המטען, שהיה בדרכו מאירן לסוריה ועליו נשק, לנחות בשדה תעופה בתחומה. שלטונות טורקיה אישרו כי המטוס, שהמריא מטהרן והיה בדרכו לעיר אלפו בסוריה, קיבל הנחיה לנחות בעיר דיירבקיר - אותה מילא כששני מטוסי אף-16 טורקיים מלווים אותו.

לפי הודעת משרד החוץ הטורקי, המטוס ביקש הלילה בחצות רשות לעבור במרחב האווירי של טורקיה, ובמסגרת "הליך שגרתי", הוחלט לבקש ממנו לנחות, לצורך חיפוש על סיפונו.

אולם על פי הדיווחים במספר כלי תקשורת בטורקיה, ההחלטה ליירט את המטוס התקבלה בעקבות מידע שקיבלו הרשויות הטורקיות, לפיו יש על המטוס נשק. לפי הדיווח סוכנות הידיעות "דוגן", באותו מידע נטען גם כי על המטוס יש "נשק גרעיני" - כשייתכן והכוונה לחומרים או ציוד שיכולים לשמש בתעשיית הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully