וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם האופנה מתגייס למען יפן

לירוי שופן

16.3.2011 / 12:15

עולם האופנה, שתלוי לא מעט בכלכלה היפנית, מפשיל שרוולים ופותח כיסים עבור נפגעי האסון. גם ליידי גאגא בפנים

ליידי גאגא השיקה השבוע סדרת צמידים, שהרווח ממכירתם יועבר לנפגעי הצונאמי ביפן. עד כה אספה גאגא למעלה מרבע מיליון דולר ובימים אלה מצטרפים אליה אנשי אופנה וחברות רבות ברחבי העולם, שאינם נותרים אדישים לאסון שפקד את המדינה.

טדאשי יאנאי, הבעלים של פאסט ריטייל, החברה האוחזת ברשת האופנה המהירה היפנית יוניקלו, תרם מכיסו סכום של כ-12 מיליון דולרים, כשיוניקלו עצמה הוסיפה עוד מעל ל-4 מיליון דולרים. גם בארצות הברית נרשמה התגייסות דומה. מעצב התכשיטים האמריקאי אלכסיס ביטר הודיע אתמול (שלישי) כי יתרום לנפגעים ביפן 100% מכל המכירות שייעשו באתר האינטרנט שלו. גם מותג התיקים ומוצרי העור קואצ', הפופולרי גם במזרח הרחוק, הודיע כי יעביר לצלב האדום היפני כ-5 מיליון דולרים.

מן הראוי לציין כי יפן מהווה את אחד השווקים הגדולים והמשמעותיים בכל הקשור הן בצריכת אופנה ומוצרי יוקרה והן בייצורם. לראייה, מנייתם של תאגידי ענק כ-PPR ו-LVMH (האוחזים בבתי אופנה כגוצ'י, לואי ויטון, דיור ורבים אחרים) חוותה ירידות בבורסות, המשקפות את תלותן בשוק היפני, האחראי למידה לא מבוטלת מהכנסות שלהם.

מלבד תרומות כספיות, נצפות גם תמיכות מוראליות בעקבות ההתרחשויות ביפן. אתר האינטרנט של ענקית האופנה זארה, למשל, הוסיף בעמוד הבית שלו הפנייה לאתר 'רופאים ללא גבולות', תחת הכותרת "ליבנו עם יפן", באנגלית ויפנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully