וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען גלעד שליט: ישראל עצרה פעילות ל-5 דקות

אריאל נוי ופנחס וולף

15.3.2011 / 11:05

הכנסת, ועדת הכספים והנשיא פרס הצטרפו ליוזמה האזרחית לעצור את הפעילות היומיומית לחמש דקות בקריאה לשחרור גלעד שליט. הרב עובדיה יוסף נשא תפילה מיוחדת לכבוד גלעד

טל אנגלנדר

(צילומים: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אדריאן הרבשטיין. עריכה:רן צימט. קריינות:רועי כ"ץ)

אזרחי ישראל עצרו בשעה 11:00 (שלישי) את פעילותם למשך חמש דקות – דקה לציון כל שנה בה מוחזק החייל החטוף גלעד שליט בשבי חמאס. היוזמה, תחת הכותרת "עוצרים את המדינה לחמש דקות למען גלעד", היא של קובי סידי, מנכ"ל הפועל תל אביב לשעבר. אזרחים רבים נראו כשהם עומדים ברחובות, כלי רכב עצרו את תנועתם והנהגים יצאו בכדי להזדהות עם המאבק.

עשרות סטודנטים עצרו את התנועה למשך 5 דקות ברוחב הנביאים בירושלים, מרץ 2011. עומר מירון
סטודנטים משתתפיןם במחאה בירושלים/עומר מירון

מאות אנשים השתתפו בהפגנה בכיכר פריס בירושלים, כשבראשם הוריו של גלעד, נעם ואביבה שליט. המפגינים נשאו שלטים וקראו - "מדינה שתשכח את חייליה, חייליה ישכחו אותה", ו-"לא נעצור עד שגלעד יחזור".

מלבד האזרחים מן השורה, הצטרפו ליוזמה גם חברי הכנסת, שבהוראת היו"ר ראובן ריבלין הפסיקו את הדיונים למשך חמש דקות. במהלך חמש הדקות נשמע במסדרונות הכנסת צלצול מיוחד במערכת הכריזה. גם ועדת הכספים של הכנסת עצרה את דיוניה במסקנות ועדת ששינסקי למשך חמש דקות.

בנוסף, נשיא המדינה שמעון פרס המשתתף בוועידת הנגב באילת החליט לדחות את פתיחת נאומו בחמש דקות. קהל הצופים בנאום עמד במשך חמש הדקות שלפני תחילת הנאום. פרס אף התייחס לנושא בנאומו ואמר כי "זה חמש שנים שהעם, העם כולו מאוחד בליבו בתקווה ובדרישה שגלעד שליט יהיה כאן עמנו, בריא ושלם. משפחת שליט היקרה, אנחנו חשים היום כחלק ממשפחתכם. גלעד הוא חייל של צבא ההגנה לישראל והמדינה כולה לא תשקוט ולא תנוח עד שישוב הביתה. המשא ומתן לשחרורו קשה וכואב ואנו נאבקים בארגון שאין לו חוק ואין לו לב. לא נרפה. לא ירחק היום בו נראה אותו שוב כאן עמנו".

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, שעבר בין כמה ועדות וביקש ממשתתפיהן להפסיק את הדיונים ולצאת למבואה, אמר כי "שליט הוא בן של כולנו וחייל של כולנו. אנחנו מפסיקים כאיש אחד את עיסוקינו, כמעשה סמלי, כדי להביע הזדהות עם גורלו ולהעלות את הנושא שוב לסדר היום המקומי והעולמי."

הבוקר קיים מנהיג הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, תפילה למען שחרורו של גלעד שליט. לאחר תפילת השחרית, הרב יוסף ביקש מיו"ר ש"ס, השר אלי ישי לפתוח עבורו את ארון הקודש והרב קרא מספר פרקי תהילים לחיזוקו של גלעד ותפילה לשחרורו.

נעם שליט, אביו של גלעד, התייחס ליוזמה ואמר לוואלה! חדשות: "אני מברך על היוזמה הזו, כמו על כל דבר שישכנע את ראש הממשלה. אני אשאר באוהל מחאה ואצא כמובן לכביש לעמוד ולהשתתף במחאה. אני מקווה שראש הממשלה יבין כמה תמיכה יש בעם ויתעשת. אני מקווה שנראה את גלעד בבית בקרוב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully