וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח של הנרצח באיתמר: פרסום התמונות לא ישרת אותנו

משרד ההסברה החליט להפיץ את תמונות קורבנות הפיגוע מאיתמר ברחבי העולם. אחיו של אודי פוגל שנרצח בפיגוע טוען כי הצעד מיותר. "תמונה של הדסי הקטנה שחוטה במיטה שלה לא משנה את האמת"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות רדיו קול חי)

ירון פוגל, אחיו של אודי פוגל שנרצח בליל שבת בהתנחלות איתמר, עם רעייתו רות ושלושה מילדיהם, התייחס היום (שני) בראיון ל'יומן הצהריים' של רדיו 'קול חי' להחלטה לפרסם את תמונות קורבנות הפיגוע בעולם לצרכי הסברה. פוגל אמר כי "אני לא חושב שמה שישרת את ישראל זה תמונות, אני חושב שמה שצריך לשרת את ישראל זאת האמת, תמונה של הדסי הקטנה שחוטה במיטה שלה לא משנה את האמת, גם כשהדס הייתה בחיים האמת היתה אתנו". האח הוסיף כי, "האמת היא שזאת ארץ ישראל והיא שלנו, אז האם אנחנו צריכים אישור ממישהו בעולם שזה שלנו? אנחנו צריכים אישור מהעולם שיש פה רצח נתעב? שיש פה פחדנים?"

בנימוקיו לפרסם את התמונות ברבים, אמר הבוקר שר ההסברה יולי אדלשטיין כי מדובר בכלי חשוב במאבק ההסברתי שמנהלת ישראל. לדבריו, "נשאלתי הרבה פעמים למה אנחנו כל כך סטריליים בהסברה שלנו. באיזה שהוא שלב מגיעה הצטברות של אירועים, ולמרות שנחשפנו באופן אישי לזוועות שלא יתוארו, לכולם יש דקירה נוספת. ההתלבטות לא הייתה פשוטה ויש לומר שללא הסכמת המשפחה אפילו לא היינו שוקלים את העניין. המשפחה אישרה את פרסום התמונות בתנאים מסוימים. בהתחשב בכל התנאים האלה, ולאחר שהתייעצנו עם המון גורמים מקצועיים, והיו חילוקי דעות. למרות שהעולם עוסק בצונאמי, רוב הדעות היו כן לצאת עם הפרסום".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, מחה הבוקר על פרסום התמונות ואמר כי "כל שיקול של הסברה לעולם, לא מתיר לפגוע בצנעת הפרט ובכבוד המת, עם כל הרצון העז להראות לעולם את האכזריות של הרוצחים". משי זהב סיפר כי ארגונו מתמודד עם הדילמה של פרסום תמונות זוועה במשך שנים, נוכח פניות ובקשות של גורמים הסברתיים שונים. לדבריו, הארגון הורה למתנדביו שלא לצלם או להפיץ תמונות של גופות. "אוי ואבוי למתנדב שיוציא תמונות החוצה. מבחינה הלכתית ומוסרית אנחנו נגד הדבר הזה", אמר משי זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully