וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מטוקיו: "זרים עזבו העיר, החנויות ריקות"

יואב הילמן, שליח וואלה! חדשות ליפן

14.3.2011 / 0:04

חצי מיליון אנשי הצלה מתמודדים עם פגעי הצונאמי בצפון יפן, המדפים בחנויות רבות בטוקיו התרוקנו וה"טוקיו-טאוור" עדיין נוטה לצדו. שליח וואלה! ביפן מדווח מאזור האסון

אחרי שמפלס החרדה ירד מעט ביומיים האחרונים, היום (ראשון) החלה חרושת שמועות רצינית שהתגברה לאחר מספר דיווחים סותרים עמוסים במידע טכני מצד הרשויות היפניות, בדבר הדרדרות חמורה ברמת הבטיחות בכורים הגרעיניים.

לפי הדיווח האחרון שהתקבל מחברה המפעילה את הכורים הגרעיניים - נקבעו מועדים לשחרור קיטור מליבת הכור. הרשויות הודיעו לאזרחים כי שחרור הדרגתי יוביל לכך שלא תיגרם סכנה לתושבים, אמנם ריבוי המידע הטכני והמושגים הלא ברורים העלה באופן חד את מפלס החרדה ואת החששות מהעתיד לבוא.
עוד לפני הודעת הרשויות, בתחילת היום, עזבו תושבים זרים רבים את טוקיו, מרביתם בהמלצת צוותי השגרירויות הזרות.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן, 13 במרץ 2011. רויטרס
נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן, 13 במרץ 2011/רויטרס

"החיים בטוקיו לא חזרו לשגרה"

דייויד, פרופסור באוניברסיטת טוקיו, זנח את ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים ולקח טיסה לדרום קוריאה השכנה, עד יעבור זעם. שלוש סטודנטיות סיניות בכיתתו של דייויד דחו את חזרתן ליפן תוך שהן עוקבות בדאגה על עדכוני החדשות בנושא.

החיים בטוקיו עדיין לא חזרו לשגרה מלאה לאחר שבמהלך סוף השבוע מרבית המסעדות והסופרמרקטים לא הספיקו לחדש את המלאי ומדפים רבים בחנויות העיר עדיין ריקים. ברחבי העיר אפשר לראות אזרחים נושאים סלי קניות גדולים המנסים להצטייד לקראת מחסור אפשרי.

נכון להיום, חצי מיליון אנשים של כוחות ההצלה פועלים באזורי האסון ברחבי יפן. גם היום הורגשה רעידת אדמה עוצמתית, אני הייתי בבניין בקומה ה-27 ולאחר הרעידה הבניין המשיך להתנדנד במשך עשר דקות נוספות. מהחלון בבניין יכולתי לראות את מגדל ה"טוקיו-טאוור" כאשר קצהו העליון עדיין נטוי מהרעידה הגדולה.

(עדכון ראשון: 20:41)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפת יפן, מרץ 2011. Google Earth
מפת יפן, מרץ 2011/Google Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully