וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכן המשפחה שנטבחה: "הילד ניסה להעיר את הגופות"

יהושע בריינר ופנחס וולף

12.3.2011 / 22:26

יעקב כהן, המתגורר בסמוך למשפחת פוגל שנרצחה באיתמר, היה זה שנכנס עם בת המשפחה הבכורה אל הבית וחזה במראות הקשים. "היא יצאה במהירות מהבית בצרחות ובבכי, הבנתי שקרה דבר נורא"

"תמר, הבת הבכורה של המשפחה, והבת שלי, חזרו מהפעולה בבני עקיבא, ונפרדו סמוך לשעה חצות וחצי בלילה. תמר הגיעה לביתה והיווכחה כי הדלת סגורה ואף אחד לא עונה לה. היא שמעה את קולו של אחיה הקטן בוכה בקול רם ונבהלה", כך סיפר הערב (שבת) יעקב כהן, שכנה של משפחת פוגל, שחמישה מבניה נרצחו אמש בפיגוע באיתמר.

כהן הוסיף כי "תמר ניגשה לקרוא לי והייתה מבוהלת, ואני הגעתי למקום עם הנשק שלי. אחיה הקטן פתח לנו את הדלת. אמרתי לה שתיכנס ותראה מה קורה. לא שיערתי לעצמי שמדובר בפיגוע ועוד לא הבנתי מה קורה, ולכן לא פרצתי פנימה. היא נכנסה וצרחה צרחה איומה. היא יצאה במהירות מהבית בצרחות ובבכי".

כהן ציין עוד כי "הבנתי שקרה דבר נורא ונכנסתי בעצמי לבית. עברתי חדר חדר ויריתי שני כדורים באוויר על מנת להזעיק כוחות תגבורת. היה המון דם ובוץ בכל הבית, והחלון נשאר פתוח. המראות היו קשים מאוד. הילד הקטן בכה והמשך לטלטל ולנער את גופותיהם של הוריו כדי לנסות להעיר אותם, זה היה מראה קורע לב". כהן הוסיף כי "זו הייתה משפחה צעירה, עם פוטנציאל אדיר של הענקה ותרומה לזולת".

שלושת ילדיהם של בני הזוג פוגל שנותרו בחיים נלקחו אמש אל ביתם של הורי אביהם שנרצח, חיים וצילה פוגל, המתגוררים בהתנחלות נווה צוף. השלושה מקבלים סיוע מעובדים סוציאליים ביחד עם אנשי היישוב. תמר, הבת הבכורה, שרויה במצב נפשי קשה מאוד.

"אי אפשר להמשיך לחיות בפחד"

ברוריה לוי, תושבת המקום וחברה של המשפחה שנרצחה, סיפרה לוואלה! חדשות כי בכינוס שמקיימים הערב תושבי ההתנחלות, היא תבקש שהנהגת המתנחלים תדרוש מהממשלה ליצור הרתעה, "כדי שהמחבלים לא ירצו לחדור לכאן יותר. איך שהם מתקרבים צריך לירות עליהם". עד אז, לוי דורשת כי "הממשלה וצה"ל יהרסו לא רק את בית המחבל אלא עוד הרבה בתים בכפר, שיבינו שלא כדאי להתעסק אתנו. במקם שיירו בחוות גלעד, שצה"ל יירה במחבלים".

לוי הוסיפה כי במהלך השבת היא ישבה עם נשים נוספות בגן השעשועים באיתמר. הן סיפרו לה שיצאו לגן כי פחדו להישאר לבד בבית. "אי אפשר להמשיך לחיות בתחושת פחד, כאשר אנחנו לא יודעים מה יקרה בכל רגע", אמרה לוי. "בכל רגע נתון אנחנו נתונים לפחד הפיגועים. לפני זה חשבנו שהגדר שומרת עלינו, עכשיו אנחנו קולטים שלא. זה מלחיץ מאוד".

בהתייחסה להצהרת נתניהו, שביקש מהציבור להיות מאופק ולא ליטול את החוק לידיים, אמרה לוי - "במקום שראש הממשלה יאמר לנו כל הזמן להיות מאופקים ולהתרפס בפני העולם, שיראה לנו שהוא באמת רוצה להגן על האזרחים שלו ושיראה את העוצמות של הביטחון שיש לעם ישראל. יש לנו עוצמה, והוכחנו זאת בתחילת דרכנו. לאט לאט אנחנו מורידים את יכולת ההרתעה שלנו, ואנשים נרצחים בצורה אכזרית. אין ספק שהמצב הוא בגלל ברק וביבי שפותחים עוד מחסומים ונותנים עוד הטבות לערבים, ואותנו רומסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully