וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל חדר ליישוב איתמר, 5 בני משפחה נדקרו למוות

יהושע בריינר ואריאל נוי

12.3.2011 / 1:20

מחבל חמוש חדר ליישוב איתמר שבשומרון ודקר למוות חמישה בני משפחה, בהם תינוקת ופעוט. אחת מבנות המשפחה הצליחה להימלט לבית השכנים עם שני אחיה הקטנים ואלו הזעיקו את כוחות הביטחון

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק)

חמישה בני משפחה נדקרו הלילה (שבת) למוות כאשר מחבל חדר ליישוב איתמר שבשומרון. מדובר צה"ל נמסר, כי מספר תושבים דיווחו בנוסף על קולות ירי שנשמעו במקום, וכי כוחות הביטחון פתחו בסריקות נרחבות לאיתור המחבל. המקרה אירע בשכונה הדרומית באיתמר וסריקות מתנהלות גם בכפרים עוורתא, בית פוריק וביר מוכסייפה הסמוכים.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי פלסטיני חמוש חדר אל היישוב איתמר, ונכנס לבית בו מתגוררים זוג הורים ושלושה מילדיהם. המחבל דקר למוות את שני ההורים וכן את הילדים: ילד בן 11, פעוט בן שלוש ותינוקת בת חודש. צוותים של מגן דוד אדום ממרחב ירקון שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם.

פיגוע באיתמר מחבל דקר למוות חמישה בני משפחה. אורי לנץ
כוחות הביטחון פתחו בסריקות נרחבות לאיתור המחבל/אורי לנץ

דובר מד"א, זכי הלר, שנמצא בזירת האירוע מסר לוואלה! חדשות, כי "במקום נמצאים כוחות גדולים של משטרה, ביטחון ומגן דוד אדום. נערכות סריקות לאיתור המחבל. רופא מגן דוד אדום ירקון קבע במקום את מותם של בני המשפחה".

על פי דיווחים מהמקום, אחת מששת ילדיהם של ההורים, בת 12, לקחה שניים מאחיה הקטנים, בן שנתיים ובן ארבע, ונמלטה עימם אל בית שכנים סמוך, בזמן שהמחבל דקר את בני משפחתה האחרים. השכנים הזעיקו את כוחות הביטחון וכוחות ההצלה.

מחבל חדר ליישוב איתמר ורצח חמישה בני משפחה. אורי לנץ, אורי לנץ
כוחות משטרה בדרכם למקום הפיגוע/אורי לנץ, אורי לנץ

ככל הנראה, הפלסטיני הצליח להימלט מהיישוב. כוחות גדולים של צה"ל, משטרה ומג"ב סגרו את האזור ואת הכניסה ליישוב, ופתחו בסריקות נרחבות בתוך היישוב ומחוצה לו לאיתור הפלסטיני. צה"ל הורה לכל תושבי איתמר להישאר בבתיהם. במקביל, הוקמו מחסומים בכבישים הסמוכים והחיילים מבצעים בידוקים במחסומים באזור השומרון לאיתור המחבל.

היישוב איתמר סבל מפיגועים דומים בעבר, ובמהלך האינתיפדה השנייה נהרגו כ-15 מתושבי ההתנחלות. כך למשל, ב-2002, חדר מחבל פלסטיני לבית בהתנחלות, וירה למוות בחמישה בני אדם. בפיגוע נהרגו רחל שבו, שלושת ילדיה - נריה בן 15, צבי בן 12 ואבישי בן החמש, וכן מפקד כיתת הכוננות של היישוב, יוסף טויטו. שני ילדים נוספים מהמשפחה נפצעו - אחד קשה ואחד בינוני. באירוע נפצעו שישה בני אדם נוספים, בהם שני שוטרי משמר הגבול. המחבל נורה ונהרג.

פיגוע דקירה באיתמר: מחבל הרג הורים תינוק חמישה הרוגים. אורי לנץ, אורי לנץ
כוחות צה"ל נערכים לסריקות אחר המחבל/אורי לנץ, אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully