וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן נערכת לפגיעת גלי צונאמי נוספים

גלים בגובה של עד 10 מטרים שטפו את אזור החוף הצפון-מזרחי של יפן. בטוקיו נותקו מיליוני בתים מהחשמל ומספר דליקות ענק פרצו באזור האסון

נזק רב נגרם לתשתיות בחופה הצפון-מזרחי של יפן בעקבות פגיעת גל צונאמי בגובה 10 מטרים אותו עוררה רעידת האדמה הבוקר (שישי) שנרשמה כ-150 קילומטרים ממזרח ליפן. רשתות הטלפון הסלולרי קרסו, כל התחבורה הציבורית הושבתה וכן נמלי התעופה באזור האסון. בצילומים המגיעים מהאזור נראה הגל שוטף את פנים היבשה בתמונות הדומות לגל הצונאמי ששטף את אינדונזיה בשנת 2004.

צונאמי ביפן, מרץ 2011. רויטרס
הצונאמי ששטף את אזור החיוף/רויטרס

הרשויות ביפן נערכות כעת לפגיעה של גלים נוספים וכן הוצאה התראה לפגיעת צונאמי באזורים שלחופי ים סין הדרומי. על פי דיווחים מהמדינה, לא פחות מארבעה מיליון בתים בבירה טוקיו נותקו מרשת החשמל ודליקות רבות פרצו באזור. הטלוויזיה המקומית משדרת דליקת ענק שפרצה בבית זיקוק מצפון-מזרח לבירה טוקיו וקיים סיכוי שהאזור כולו יתלקח.

בתוך כך, הדיווחים על נפגעים בנפש אינם מהימנים אולם ידוע כי לפחות אדם אחד נהרג וקיימים "פצועים רבים". הרשויות בטוקיו כבר שלחו למקום מספר מסוקים של צבא יפן בכדי להעריך את היקף הנזקים. כמו כן, טוקיו ביקשה סיוע בטיפול באסון.

רעידת אדמה ביפן, מרץ 2011. רויטרס
רעידת אדמה ביפן, מרץ 2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully