וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן מת מחיידק טורף, ההורים תובעים מיליונים

אריאל נוי וגלעד גרוסמן

10.3.2011 / 15:19

הוריו של פעוט שמת לפני שש שנים מחיידק טורף תובעים את קופת החולים על כך שלא זיהו את החיידק בבנם, למרות סימפטומים מוקדמים. "מדובר ברשלנות של הרופאים"

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגשה היום (חמישי) תביעה בגובה כ-4 מיליון שקל נגד קופת חולים לאומית ו"מלרם שירותי רפואה", על ידי הוריו של פעוט בן 3.5 מנתניה, שמת לפני שש שנים לאחר שנדבק בחיידק טורף. לטענת ההורים, רופאים שבדקו את הילד לא הבחינו שהוא סובל מהחיידק שהוביל למותו.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ענת קאופמן, אמו של הפעוט לקחה אותו לביקור רפואי, לאחר שסבל מחום ומנקודות אדומות על פני העור. רופאת הילדים שבדקה אותו ביצעה בדיקה קצרה, קבעה שמקור הנקודות בפריחה כתוצאה מחום ושחררה אותו לביתו, בצירוף מרשם לאנטיביוטיקה.

למחרת, משלא חל שיפור במצב הפעוט, לקחה אותו האם לקופת החולים, שם הפנתה אותו רופאה מיד לבית החולים לניאדו בנתניה. עם זאת, לטענת האם, למרות שהיה ברור כי מדובר במקרה דחוף, לא הוזמן לאם, שהייתה אז בחודש השישי להריונה, אמבולנס או מונית, והיא נאלצה לקחת את הילד למיון בכוחות עצמה. מיד עם הגיעו לבית החולים אובחן כי הילד סובל מחיידק טורף, והוא החל לקבל טיפול. שלוש שעות לאחר מכן הוא נפטר מדום לב.

לטענת ההורים, מדובר ברשלנות של הרופאים שטיפלו בפעוט, אשר לא אבחנו בזמן את מחלת בנם – דבר שהביא למותו. לפי כתב התביעה, הרופאים שטיפלו בפעוט היו יכולים לזהות את החיידק הטורף בבדיקות אילו היו מחליטים לבצע אותם. עוד נכתב כי "במותו הפתאומי הותיר אחריו המנוח את הוריו דואבים וכואבים, אשר באחת ניטל מהם ילדם, בנם, זכרם הראשון, והם נותרו שבורים וכואבים". מקופת חולים נמסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם הגיע לידינו, ברגע שנקבל אותו נפעל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully