וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת העו"ס: המו"מ פוצץ, האוצר שוקל צו מניעה

10.3.2011 / 0:01

בדיון שנערך אמש בת"א, שוב לא הושגה הסכמה בין הצדדים. משרד האוצר שוקל להוציא צו מניעה ולכפות על העו"ס השובתים לשוב לעבודה, שמצדם טענו כי "המדינה רק רוצה לשמר את המצב הקיים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר,עריכה: טל רזניק)

פגישתם של נציגי העובדים הסוציאליים ונציגי האוצר הסתיימה אמש (רביעי) בבית ההסתדרות בתל אביב ללא הסכמה. לדברי נציגי העובדים, השובתים זה ארבעה ימים, "האוצר דבק בעמדתו לפיה לא ניתן להחיל הסכם קיבוצי על העובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות".

סגן שר האוצר, יצחק כהן, עזב בזעם את הדיון, ואמר כי "ראשי ההסתדרות ממציאים עובדים חדשים בעמותות. לא תוגש הצעה טובה יותר מזו שהגיש אתמול האוצר בדבר תוספות השכר למגזר הציבורי". גורמים באוצר ציינו הערב כי אם השביתה תימשך, ייתכן שתופנה בקשה לבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה נגד העו"סים ולכפות עליהם לשוב לעבודה.

הפגנת ענק של העובדים הסוציאליים מול משרד האוצר בירושלים, מרץ 2011. עומר מירון
נציגי העובדים הסוציאליים הודיעו שהיום יתכנסו להתייעצות כדי לשקול את עמדותיהם/עומר מירון

ייתכן שהמשא ומתן בין הצדדים יתחדש שוב רק בשבוע הבא, שכן נציגי העובדים הסוציאליים הודיעו שהיום יתכנסו להתייעצות כדי לשקול את עמדותיהם, בטרם ישובו לשולחן הדיונים.

סגן השר כהן, הוסיף כי הצעת האוצר משלשום בנושא העמותות עומדת בעינה. "הצענו לעובדים הסוציאליים בעמותות שכר שלא יפחת מ-6,000 שקלים, אך נציגיהם דחו זאת, למרות שיש ביניהם כאלה שמרווחים רק 1,500 שקלים בחודש".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, הבטיח כי השביתה תימשך עד שייענו כל תביעות האיגוד, ואבי ניסנקורן, יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות, תקף את נציגי האוצר בחריפות. לדבריו, "המשרד מוכן לתקצב את העמותות, אך לא לפקח כי מנהליהן יעבירו את הכספים לעובדים. המדינה רוצה לשמר את המצב הקיים".

במקביל, יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט אמר אמש כי "הרשויות המקומיות שוקלות להצטרף לשביתת העובדים הסוציאלים". בעקבות שביתת העובדים הסוציאלים, מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות לא יכולות לתת מענה להיקף הפניות לסיוע. ראשי הרשויות הודיעו כי יתמכו ויגבו את שביתת העובדים הסוציאלים ובימים האחרונים פנו לבוחבוט בבקשה להצטרף להשבתה ומחר הוא יעלה את הצעה הדחופה בישיבת האסיפה הכללית של השלטון המקומי.

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully